به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ مهندس حاجی رضا تیموری، در گفتگو با خبرآنلاین با اعلام مطلب فوق افزود: در کشور 33 میلیون و در استان همدان نیز 705 هزار مشترک برق وجود دارد که اگر هر مشترک یک لامپ 100واتی را خاموش کند بیش از 3 هزار مگاوات صرفه جویی در مصرف انرژی خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: اگر همین میزان صرفه جویی توسط مشترکان در همدان انجام شود به میزان 70 مگاوات یعنی بیش از 10 درصد از پیک بار استان کاسته خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از بدهی یک هزار و 41 میلیارد ریالی مشترکان برق همدانی به شرکت برق نیز خبر داد و گفت: بیشترین میزان بدهی به شرکت برق استان مربوط به بخش خانگی با 381 میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه بعد از بخش خانگی بهره‌برداران در بخش کشاورزی بیشترین میزان بدهی را دارند، یادآور شد: در بخش کشاورزی به دلیل مصرف انرژی برای چاه‌های آب کشاورزی و چاه‌های آب شرب شهری و روستایی 237 میلیارد ریال بدهی تاکنون ثبت شده است.

مهندس تیموری بدهی ادارات همدان به شرکت توزیع نیروی برق استان را 223 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در بخش صنعت 66 میلیارد ریال و در حوزه سایر تعرفه‌ها که مجتمع‌ها و بخش‌های تجاری را شامل می شود 134 میلیارد ریال بدهی وجود دارد.


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان میزان مصرف انرژی در سطح استان را سالانه 3 میلیارد و 550 میلیون کیلووات ساعت اعلام کرد و اظهار داشت: از ابتدای سال 96 تا کنون 936 میلیون کیلو وات ساعت انرژی در همدان مصرف شده که یک چهارم کل مصرف سالانه بوده است.

تیموری تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن در فصل تابستان و گرمای کم سابقه هوا و استفاده از وسایل سرمایشی در این ایام میزان پیک بار کشور و به تبع آن استان همدان افزایش یافته است.

وی افزود: در ماه جاری مشترکین خانگی و ادارات دولتی با تنظیم لوازم سرمایشی خود در درجه حرارت بین 23 الی 25 و استفاده از دور کند کولرهای آبی در ساعات پیک استان و تغییر ساعت کاری خود از ساعات اوج مصرف به ساعات دیگر می‌توانند این شرکت را در مدیریت پیک بار یاری کنند.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 715681
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.