به گزارش روابط عمومی استانداری همدان محمد ناصر نیکبخت سه شنبه در اجلاس سراسری هیات های امنای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور بر ضرورت همکاری و‌ کمک مجلس شورای اسلامی برای متوقف نشدن طرح تحول سلامت تاکید کرد.
وی گفت: تنها با همت وزیر بهداشت همه امور نظام سلامت به ثمر نخواهد رسید بلکه باید همه اعضای نظام به این حوزه کمک کنند.
وی اضافه کرد: اجرای طرح تحول سلامت موجب افزایش میزان علاقه مندی و امیدواری مردم به دولت و نظام شده است.
استاندار همدان اظهار کرد: عملکرد مطلوب بخش سلامت بیشترین میزان رضایتمندی افراد جامعه را در پی داشته است و علت افزایش رضایتمندی مردم ، فداکاری، دلسوزی و تدبیر دکتر هاشمی وزیر بهداشت و درمان و‌ حمایت های رییس جمهور از طرح تحول سلامت است.
نیکبخت با بیان اینکه نظام سلامت هزینه بر، تاثیرگذار و مفید است از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست که به وزیر بهداشت و درمان برای اجرای کامل برنامه طرح تحول سلامت کمک کنند.
وی تاکید کرد: کمبود و یا نبود اعتبار مورد نیاز باعث کندی در روند کارها می شود بنابراین امید می رود مجلس شورای اسلامی اجازه ندهد که طرح تحول سلامت نیمه تمام بماند.
استاندار همدان در ارتباط با اظهارات رییس مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه برای دستیابی به رشد هشت درصدی سالانه 70 میلیارد دلار لازم است گفت: باید دید این میزان اعتبار را چه کسی تامین می کند؟ مگر قانون اجازه می ‌دهد دولت این اعتبار را تخصیص دهد؟ بنابراین باید از بخش خصوصی کمک گرفت.
نیکبخت بر ضرورت تامین امنیت سرمایه بخش خصوصی به هنگام سرمایه گذاری در حوزه سلامت تاکید کرد و از محدودیت دولت برای سرمایه گذاری سخن به میان آورد.
وی تاکید کرد: برای رسیدن به سند چشم انداز و رشد اقتصادی مورد نظر نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی هستیم بنابراین باید بخش خصوصی را وارد صحنه اقتصادی کرد.
استاندار همدان یکی از دلایل میزان بالای مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری را رضایتمندی مردم از حوزه سلامت دانست.
نیکبخت تصریح کرد: برخی مدعی هستند طرح تحول سلامت در حوزه پیشگیری فعالیت چندانی نداشته است در حالیکه در برنامه تحول سلامت همه حوزه های بهداشت، درمان، آموزش و بخش های دیگر لحاظ شده است.
وی یادآوری کرد: با اجرای طرح تحول سلامت یک هزار و 184 تخت بیمارستانی در همدان افزایش یافت که این رشد معادل 50 درصد کل دوره ها است.
استاندار همدان با بیان این که هزینه راه اندازی هر تخت سه میلیارد ریال است گفت: قبل از اجرای طرح تحول سلامت در استان همدان دستگاه های ام آر آی و سی تی اسکن نبود اما در حال حاضر در بخش دولتی این دستگاه ها اضافه شده است.
نیکبخت ابراز امیدواری کرد با تداوم خدمات دولت تدبیر و امید دکتر هاشمی همچنان با دلسوزی مسیر انقلابیشان را ادامه دهند.
همایش سالانه هیأت امناهای دانشگاه های علوم پزشکی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اعضای حقوقی و حقیقی هیأت های امنای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور از جمله ائمه جمعه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استانداران و شخصیت های علمی و فرهنگی نظام در سالن همایش سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
در این اجلاس یکروزه پیرامون پیشنهاد مشترک دانشگاه های علوم پزشکی بحث و تبادل نظر و تصمیم گیری شد.
7526/6993
تنظیم : علیرضا جهانگیری** انتشار:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.