جلسه تبیین برنامه‌های مسئولان شهری و استانی برای همایش هزاره باباطاهر در حضور معاون سیاسی استانداری همدان و جمعی از مدیران و مسئولان ادارات استان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، محمد ابراهیم الهی‌تبار در این جلسه ضمن توضیحاتی درباره همایش پیش رو و نقش ارگان‌­های مختلف برای مطلوب به انجام رسیدن آن گفت: نامگذاری سال­‌های مختلف به مشاهیر و مفاخر استان همدان از سه سال پیش با بزرگداشت میرسید علی همدانی آغاز شده و سال پیش نیز سال سید جمال‌الدین اسدآبادی نامگذاری شده بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان افزود: سال‌جاری نام دوبیتی سرا شهیر همدانی، باباطاهر عریان را به خود اختصاص داده و برگزاری این همایش نیز در راستای همین نامگذاری است.

الهی‌تبار تاریخ پیشنهادی این همایش را روز 9 اسفندماه سال‌جاری بیان کرد و کمیته‌های مرتبط برای رسیدگی به مقدمات برگزاری این همایش را تعیین و تبیین کرد.

وی با تاکید بر تعیین شرح وظایف زیر مجموعه‌های هر کمیته از لزوم سرعت و دقت در انجام برنامه‌های مربوطه گفت.

الهی‌تبار همچنین از لزوم ساماندهی فضای سبز و مجموعه آرامگاه باباطاهر پیش از اجرای این همایش سخن گفت و اضافه کرد: به علت برگزاری ستاد انتخابات در سال‌جاری نتوانستیم از ابتدای سال برنامه‌های این همایش را تبیین کرده و برای آگاهی‌­بخشی به جامعه درباره این همایش موفق عمل کنیم بنابراین باید از روزهای پیش‌رو برای این امر بیشترین بهره را ببریم.

وی افزود: روز همدان همزمان با روز پزشک بهترین موقعیت برای آگاهی بخشی درباره این همایش است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان درباره انتقاد برخی مدیران و خبرنگاران از ماه برگزاری این همایش به علت سرمای هوا گفت: سال‌جاری فرصتی برای جابه‌جایی تاریخ این همایش نخواهیم داشت.

وی همچنین درباره پیشنهاد ثبت روزی با نام باباطاهر در همدان بیان کرد: امید است این همایش سبب شود برنامه‌هایی از قبیل نشست‌­ها و انجمن‌­های ادبی شناخت باباطاهر بیشتر برگزار شده و بتوانیم روز باباطاهر را همچون روز بوعلی سینا ماندگار کنیم زیرا جایگاه ادبی این شاعر آن‌­طور که باید مورد توجه قرار نگرفته و این شاعر مهجور مانده است.

در ادامه این جلسه علی مالمیر مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نکاتی در زمینه فراهم‌سازی زیرساخت‌­های مناسب برای برگزاری این همایش در آرامگاه باباطاهر بیان کرد و افزود: نورپردازی آرامگاه باباطاهر و بوعلی سینا تا سه ماه آینده به اتمام می‌­رسد.

 وی درباره بحث فضای سبز آرامگاه باباطاهر گفت: سیستم چمن‌­ها و بستر آن­ها باید تعویض شود و این اداره برای به انجام رساندن وظایف خود با مشکل تامین اعتبار روبه روست.

مالمیر با اشاره به صنعت گردشگری ادبی استان همدان افزود: باباطاهر عریان از برجسته‌ترین شاخصه­‌های گردشگری ادبی استان همدان است و برنامه‌های این‌چنینی باید ادامه‌دار باشند تا به این نحو گردشگری ادبی شهر و استان همدان را نیز رونق بخشند.

در پایان این جلسه با تبیین کمیته‌های مختلف برگزاری، تبادل نظر درباره ساختار کلی همایش و عنوان قطعی آن به جلسه آینده موکول شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.