محمدتقی نجارزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: شمار مستمری بگیران این سازمان در ملایر از پنج هزارو 470 تن به پنج هزارو 941 تن رسیده است.
وی افزود: میانگین مقرری بگیران بیمه بیکاری این سازمان در ملایر نیز از 442 تن به 534 تن در سال گذشته رسید که بیش از 20 درصد کاهش یافته است.
وی تعداد بیمه شدگان اصلی و تبعی زیر پوشش این سازمان در ملایر را 107 هزارو 673 نفر عنوان و بیان کرد: تعداد بیمه شدگان اصلی زیر پوشش این سازمان با 33 هزارو 89 نفر در مقایسه با مدت مشابه بیش از چهار درصد افزایش یافته است.
نجارزاده در خصوص پرداختی های بلندمدت این سازمان افزود: حقوق مستمری بگیران بازنشسته، بازمانده و از کارافتاده 719 میلیارد و 340 میلیون ریال طی سال گذشته پرداخت شد که شاهد رشد بیش از 22 درصدی این میزان پرداختی ها بوده ایم.
وی ادامه داد: برای مقرری بگیران بیمه بیکاری در این شهرستان نیز بیش از 50 میلیارد و 309 میلیون ریال حقوق پرداخت شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، بیش از 30 درصد رشد داشته است.
رئیس سازمان تامین اجتماعی ملایر با اشاره به رشد پرداختی های کوتاه مدت این سازمان در شهرستان اظهار کرد: سال گذشته بیش از 9 میلیارد و 18 میلیون ریال کمک هزینه های غرامت دستمزد برای یک هزارو 350 نفر بیمه شده پرداخت شد که رشدی 15 درصدی داشته است.
نجارزاده پرداخت بیش از 2 میلیارد و 706 میلیون ریال کمک هزینه بارداری بیمه شدگان به تعداد 236 نفر با افزایش بیش از 17 درصدی این میزان پرداختی نسبت به مدت مشابه سال قبل را از دیگر اقدامات این سازمان برشمرد.
وی همچنین به پرداخت بیش از 2 میلیارد ریالی کمک هزینه ازدواج برای 214 فرد بیمه شده با رشدی بیش از 49 درصد و پرداخت بیش از 950 میلیون ریال کمک هزینه کفن و دفن 121 فرد بیمه شده با رشد 259 درصدی از دیگر اقدامات اشاره کرد.
نجارزاده ادامه داد: سال گذشته بیش از یک میلیارد و 262 میلیون ریال برای کمک هزینه پروتز و اروتز به یک هزارو 888 فرد بیمه شده پرداخت شد که کاهش 19 درصدی را نشان می دهد.
وی در عین حال صدور و تمدید دفترچه های درمانی سایر شعب کشور در این شعبه و قانون بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب برای حمایت از تولید و اشتغال را در راستای اهداف عالی سازمان و خدمت به جامعه بیمه شدگان و کارفرمایان عنوان کرد.
رئیس سازمان تامین اجتماعی ملایر گفت: در راستای این اهداف به بیش از 37 نفر از مستمری بگیران و بیمه شدگان دارای بیماری های صعب العلاج در این شهرستان کمک بلاعوض صورت گرفت.
نجارزاده افزود: در حال حاضر به منظور رفاه حال بیمه شدگان امکان صدور برگ پرداخت حق بیمه به صورت غیرحضوری برای بیمه شدگان خاص همچون مشاغل آزاد، اجباری، کارگران ساختمانی و رانندگان درون شهری فراهم شده است.
نجارزاده با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی چتری در برابر ناملایمت های اقتصادی و اجتماعی جامعه برای قشر عظیم کارگری است، اظهار کرد: سرمایه اصلی این سازمان متعلق به کارگرانی است که چرخه های اقتصاد کشور با عرق جبین و تلاش های شبانه روزی آنها می چرخد.
در حال حاضر 107 هزارو 673 تن در شهرستان ملایر زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.
19 تا 25 تیرماه به نام هفته تامین اجتماعی نامگذاری شده است.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/1181
خبرنگار: معصومه موسوی** انتشار دهنده:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.