مردم همدان با دیگر با حضور گسترده خود برگ زرین دیگری در کارنامه سراسر درخشان ایران اسلامی افزودند و با حضور یکپارچه خود همراه با دیگر ملت های بیدار جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، با فرمان تاریخی امام خمینی (ره) تجدید بیعت کردند.
مردم روزه دار همدان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به نام روز قدس نامگذاری شده است با تجمع در میدان امام خمینی(ره) این شهر راهپیمایی خود را آغاز کرده و سپس با سردادن شعارهای 'مرگ بر آمریکا' و ' مرگ بر اسرائیل' به سمت خیابان شریعتی، چهار راه خواجه رشید، میدان شریعتی، خیابان پاسداران حرکت کرده و در نهایت در حسینیه امام خمینی (ره) برای اقامه نماز جمعه تجمع کردند.
روزه داران همدانی با در دست داشتن پلاکاردهایی که روی آن نوشته شده بود ' حسین ،حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست ' ضمن حمایت از مردم مظلوم فلسطین و برائت جویی از رژیم غاصب صهیونیستی با فریاد رسای 'مرگ بر آمریکا' و 'مرگ بر اسرائیل '،'مرگ بر استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل' دگر بار به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان عنوان کرد: این راهپیمایی در هشت نقطه از شهر همدان و در 55 نقطه سطح استان برپا شد.
قرائت قطعنامه سراسری روز قدس و سخنرانی سردار فرجی فرمانده تیپ 32 انصارالحسین (ع) همدان و برگزاری نمازجمعه پایان بخش راهپیمایی روز جهانی قدس در شهر همدان بود.
امام خمینی (ره) در 16 مرداد 1358 در اقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» نامگذاری کردند و این روز را روز مقابله مستضعفان با مستکبران دانستند و از مسلمانان جهان خواستند که دراین روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.
2087/6993
خبرنگار: زهرا پیرنیا** انتشاردهنده: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.