محمدجعفر شهبازی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در راستای حقوق شهروندی با پیگیری دستگاه قضایی و همت عوامل انتظامی بیش از 80 درصد از تحت نظرگاه های این استان منطبق با استانداردهای روز شدند.
تحت نظر گاه مکانی است که پلیس پس از دستگیری متهم ، وی را تا زمان اعزام به مرجع قضایی (طبق قانون حداکثر 24 ساعت) در این مکان نگهداری می کند.
وی بیان کرد: وضعیت سیستم گرمایشی و سرمایشی، تهویه هوا، میزان نور تحت نظرگاه، دوربین مدار بسته، مساحت و متراژ و لوازم شخصی بازداشت شدگان استاندارد شده است.
وی یک از مولفه های حقوق شهروندی را توجه به متهمان و محکومان دانست و گفت: مجرمان و متهمان طبق قانون و شرع اسلام دارای حق و حقوق دفاعی هستند.
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان همدان بیان کرد: نباید به بهانه محکوم و متهم بودن فرد بازداشتی حق و حقوق وی را نادیده گرفت بلکه در کنار محکومیت باید حقوق مجرم نیز دیده شود.
شهبازی اضافه کرد: ارائه نکردن خدمات به بازداشت شدگان یک تفکر قرون وسطایی است که در دین مبین اسلام جایگاهی ندارد.
وی گفت: با توجه به اهمیت رعایت حق و حقوق محکومان، در دانشگاه ها و مراکز علمی کشور یک واحد درسی با عنوان 'حقوق دفاعی' تدریس می شود.
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان همدان اظهارکرد: پیشرفت هر کشوری منوط به رعایت حقوق شهروندی به ویژه در زمینه محکومان و مجرمان است.
شهبازی توضیح داد: کارشناسان برای بررسی میزان پیشرفت یک کشور ابتدا کتاب قانون آیین دادرسی و نحوه رفتار با مجرمان را مطالعه می کنند.
7526/ /6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.