به گزارش روز جمعه ایرنا، عاشقان و دلسوختگان مولای متقیان حضرت علی (ع) در روز 21 ماه مبارک رمضان سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) سوگوار هستند و با شرکت در آیین های عزاداری و دسته های عزاداری یاد آن امام همام را گرامی داشتند.
مردم مومن و روزه دار که شب گذشته نیز با برگزاری مراسم احیا و شب زنده داری ارادت خود را به امام اول شیعیان ابراز کردند روز جمعه نیز با برگزاری آیین های مختلف عزاداری و طی مسیرهایی در قالب دسته های عزادارای به سمت حسینیه امام خمینی (ره) برای برگزاری نماز پر شکوه جمعه شتافتند و در فراق امام اول خود اشک ماتم ریختند.
همچنین عاشقان امام علی (ع) با پیروی از سیره و زندگی ایشان در این روز با گره گشایی از کار مردم و کمک به یتیمان و نیازمندان ارادت خود را به امام اول شیعیان و مولود کعبه ابراز می کنند و سفره های افطاری برای ایتام در این روزها گشوده می شود.
پخش نذری بویژه در بین نیازمندان ، افطاری به یتیمان و دستگیری از آنها از برنامه هایی است که مردم مومن و روزه همدان در سالروز شهادت امام علی (ع) انجام می دهند.
همچنین در این روز پایگاه های کمیته امداد امام خمینی (ره) همدان برای اجرای طرح اکرام ایتام و اطعام نیازمندان آماده پذیرش کمک های مومنان و روزه داران است که با اقتدا به پدر یتیمان به ایتام کمک کرده و آنها را زیر پوشش خود قرار دهند.
عزاداران همدانی و روزداران و هیات های عزاداران علوی در سالروز شهادت امام علی (ع) به خیابان آمده و مسیر آستان مقدس شاهزاده حسین(ع) تا امامزاده عبدالله(ع) این شهر را به عزاداری و سوگواری می پردازند.
نظیر چنین برنامه های در شهرستان های مختلف استان از جمله ملایر ، نهاوند، تویسرکان، بهار ، کبودراهنگ، رزن ، فامنین و اسدآباد نیز در حال برگزاری است.
استان همدان 238 بقاع متبرکه و یک هزار و 790 مسجد دارد.
7523/6993
خبرنگار: مرضیه بختیاری**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.