مصطفی خزاعی روز سه شنبه در شورای آموزش و پرورش استان همدان افزود: همچنین چهار دانش آموزان استان همدان نیز مدال برنز المپیاد جهانی ریاضی را به صورت مشترک کسب کردند.
وی درباره موفقیت های سال گذشته آموزش و پرورش استان گفت: در سال گذشته استان همدان رتبه اول کشوری را در پروژه مهر ، رتبه برتر کشوری در استقرار پایه دهم در شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش و رتبه چهارم کشوری در توسعه مراکز فنی و حرفه ای و کاردانش را کسب کرد.
خزاعی ادامه داد: همچنین هنرجویان رشته ساخت و تولید استان در المپیاد ملی مهارت در سال گذشته رتبه سوم کشوری، دانش آموز گرافیک استان در جشنواره زیست فناوری رتبه اول کشوری و برنامه تعالی مدیریت توسط مدرسه شهید مطهری نهاوند رتبه اول کشور را کسب کردند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان اظهار کرد: تشکیل 466 انجمن علمی پژوهشی در رشته های مختلف در پژوهش سراهای دانش آموزی، کسب 12 رتبه برتر در دومین جشنواره ملی ابن سینا ، کسب پنج رتبه برتر در جشنواره تبیان دانش علوم پزشکی و کسب رتبه ششم المپیاد نانو نیز از دستاوردهای حوزه نظری آموزش و پرورش استان همدان است.
خزاعی گفت: سال گذشته پوشش واقعی دوره ابتدایی در استان همدان به 99.6 درصد رسید و در این زمینه به صورت مشترک با استان مازندران رتبه برتر را کسب کردیم و همچنین در زمینه پوشش دانش آموزی استفاده از مجله رشد و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیز حائزرتبه برتر کشوری شدیم.

**برگزاری 25 کلاس سیار عشایری در سال 95
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان اضافه کرد: در سال گذشته 25 کلاس سیار عشایری مشترک در استان های همدان، کرمانشاه و لرستان برگزار شد و بسیاری از دانش آموزان عشایری که از تحصیل بازمانده بودند به مدار تحصیل بازگشتند.
خزاعی اظهار کرد: همچنین سال گذشته بیش از 2 هزار گفتمان دینی در مدارس استان برگزار شد که در این زمینه استان همدان حائز رتبه برتر کشوری شد و اجرای موفق دوره توانمندسازی مربیان پرورشی استان نیز از دیگر موفقیت های این اداره کل در سال گذشته بوده است.
وی همچنین کسب 11 رتبه برتر کشوری در مسابقات پرسش مهر ریاست جمهوری و اعزام بیش از 12 هزار دانش آموز دوره متوسطه دوم در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور در دوران دفاع مقدس را از دیگر دستاوردهای استان همدان در سال گذشته برشمرد.

**آغاز طرح سنجش نوآموزان در استان همدان
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان اضافه کرد: نام نویسی از دانش آموزان از پایه اول دوره ابتدایی آغاز شده و روز شنبه هفته آتی طرح سنجش نوآموزان در سطح استان همدان آغاز می شود.
خزاعی افزود: مشارکت حدود 25 تا 29 هزار نوآموز در این طرح پیش بینی شده است و 20 پایگاه شامل 13 پایگاه ثابت، 6 پایگاه سیار و یک پایگاه ارجاع دوم در مراکز شهرستان ها برای اجرای این طرح پیش بینی شده است.
خزاعی انعقاد قولنامه های صوری را مشکل اصلی این نهاد عنوان کرد و گفت: هیچ نظارتی از طرف صنف مربوطه بر این معاملات صورت نمی گیرد و این امر موجب می شود در مناطقی که بحران تراکم جمعیتی وجود دارد بر این بحران افزوده شود.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش وظیفه تجسس در این زمینه را ندارد گفت: برخی بنگاه های معاملات ملکی با مبالغ ناچیزی قولنامه صوری درست می کنند و این امر مشکلات عدیده ای را برای مدارس پرجمعیت ایجاد کرده است.
حدود 285 هزار دانش آموز در 2 هزار و 800 آموزشگاه استان همدان با بیش از 12 هزار کلاس درس تحصیل می کنند.
1181/6993
خبرنگار:الهام تدین**انتشاردهنده:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.