به گزارش ایرنا محمد سبحانی چهارشنبه در آیین راه اندازی مجدد فاز نخست شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر اظهار کرد: علاوه بر این طی یکماه و نیم آینده فاز نخست بخش نورد شهرک فولاد جعفری راه اندازی می شود که این واحد نیز قادر به تولید 100 هزار تن شمش فولاد در سال است.
وی از همراهی و حمایت بانک تجارت در ارایه تسهیلات لازم برای بارگشایی مجدد بخش نورد زاگرس این واحد صنعتی تقدیر کرد و افزود: نیاز است بانک تجارت برای تامین مواد اولیه نورد زاگرس و بخش نورد شهرک فولاد نیز به کمک کند.
وی ادامه داد: حدود 200 تن مواد اولیه برای راه اندازی آزمایشی فاز نخست بخش نورد ذوب آهن آلیاژی تامین شد که با شروع به کار روزانه به 300 تن مواد اولیه نیاز دارد.
سبحانی بیان کرد: در صورت فعالیت شرکت در یک شیفت ظرفیت تولیدی ماهیانه بین پنج تا 6 تن و در صورت دو شیفته بودن آن 10 هزار تن در ماه است که هدف ما استفاده از همه ظرفیت های لازم برای رسیدن به تولید بالای 10 هزار تن است.
وی با بیان اینکه حدود یک هزار میلیارد ریال به بانک تجارت بدهی داریم، گفت: آخر بهمن ماه سال گذشته قسط اول برای راه اندازی مجدد این واحد صنعتی دریافت و کار شروع شد، اما هنوز سرمایه در گردش این شرکت را نتوانستیم دریافت کنیم.
مدیر عامل شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر افزود: طی 6 ماه آینده واحد نورد شهرک فولاد جعفری تکمیل و به طور کامل راه اندازی و به چرخه تولید باز می گردد که نیاز به همراهی و مساعدت بانک هایی همچون صنعت و معدن و تجارت داریم.
سبحانی از حمایت ها و پیگیری های استاندار همدان و محمد کاظمی نماینده ملایر در بازتولید این واحد صنعتی تقدیر کرد و گفت: 12 اسفندماه سال 94 نخستین جلسه ما با سرمایه گذار قبلی این شرکت آغاز شد و تاکنون اقدامات مثبتی در سطح کشوری، استانی و شهرستانی انجام شده است.
وی با بیان اینکه این شرکت جزو بدهکاران بزرگ بانکی کشور به شمار می رود و تولید و راندمان موفقی نداشته، افزود: بالاترین ظرفیت تولید این شرکت 40 هزار تن از سال 83 بوده، در حالیکه بین 120 تا 150 هزار تن ظرفیت تولید دارد.
مدیر عامل شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر اصلی مشکل این شرکت را بدهی های سنگین بانکی برشمرد و بیان کرد: با حمایت دولت و وزارت صنایع و معادن، مشکلات و موانع این شرکت خارج از نوبت رسیدگی و سال گذشته مقدمات راه اندازی مجدد شرکت در کارگروه ستاد تسهیل کشور صادر و برای بدهی ها 18 ماه تنفس داده شد.
به گزارش ایرنا سبحانی دورنمای شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر را مثبت ارزیابی کرد و گفت: سال گذشته 17 میلیون تن فولاد در کشور تولید شد که برنامه برای رسیدن به تولید 50 میلیون تن است و رقابت در بازار داخلی کاری پیچیده و مشکل است.
وی ابراز امیدواری کرد: در دو واحد نورد شرکت ذوب آهن آلیاژی و شهرک فولاد در شیفت های مختلف بتوانیم یک هزار شغل ایجاد کنیم که می تواند اثر مثبت خود را در رونق اقتصادی منطقه بگذارد.
معاون امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری همدان نیز غلامرضا جعفری سرمایه گذار اولیه شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر را از مردان بزرگ و کارآفرین کشور دانست و بر لزوم الگوگرفتن از اراده قوی این مردان بزرگ تاکید کرد و گفت: باید وجود افرادی همچون جعفری را در کشور قدر بدانیم.
رضا قیاسی افزود: مدیر عامل جدید شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر نیز فردی توانمند در حوزه اقتصاد و احیای واحدهای تولیدی و صنعتی در کشور است که با تلاش و همت وی بسیاری از واحدهایی که احیای آنها غیر ممکن بوده، به چرخه تولید بازگشته اند.
وی ادامه داد: در دولت قبل 800 کارخانه در استان همدان به تعطیلی کشیده شدند و مابقی نیز با 30 تا 40 درصد ظرفیت اسمی خود کار می کردند.
قیاسی بیان کرد: با پیگیری ها و تلاش استاندار همدان موانع و مشکلات این واحدهای تولیدی و صنعتی رفع و تسهیلات برای راه اندازی مجدد آنها پرداخت شد.
وی همچنین استان همدان را از نظر ایجاد اشتغال جزو سه استان برتر کشور دانست و گفت: ماهیانه حدود 800 تا یک هزار شغل در استان همدان ایجاد شده و پایین ترین نرخ بیکار را داشه است.
قیاسی اظهار کرد: معجزه بازگشایی شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر به برکت پیگیری های استاندار همدان، محمد کاظمی نماینده ملایر، حمایت های دولت و همراهی بانک های عامل و سایر مسئولان محقق شد.
فاز نخست شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر روز چهارشنبه با حمایت و تدبیر دولت یازدهم، استاندار همدان و نماینده مردم ملایر در مجلس و با حضور معاون پارلمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت راه اندازی مجدد شد و به چرخه تولید بازگشت.
بخش نورد شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر سالیانه قادر به تولید 100 تا 150 هزار تن شمش فولاد است.
این واحد بزرگ صنعتی به دلیل موانع و مشکلات اقتصادی و رکود مدت پنج سال تعطیل شده بود که با تدبیر دوبت یازدهم امروز مجددا به چرخه تولید بازگشت.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/6993
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.