محمد ناصرنیکبخت شامگاه یکشنبه در همایش فعالان اقتصادی استان همدان با عنوان اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال افزود: عملکرد دولت را باید برای فعالان اقتصادی که از عناصر مهم توسعه کشور هستند بیان کرد و گفت که سال 84 رشد اقتصادی کشور مثبت 6 و تورم 12 درصد بود .
وی با بیان اینکه تورم در دولت نهم و دهم 30 درصد افزایش پیدا کرد و این زمانی بود که 750 میلیون دلار پول به مملکت وارد شد افزود: در این شرایط نباید رشد اقتصادی 12 واحد سقوط کند اما وقتی دولت تدبیر و امید دولت را تحویل گرفت خبری از پول و توسعه نبود و 400 هزار طرح کلنگ زنی شده در دست دولت بود.
استاندار همدان گفت: تعجب می کنم چرا برخی این گونه می گویند ؟ در مقابل چه چیزی اخلاق را معامله می کنیم ؟
نیکبخت ادامه داد: چرا آمار را کم و زیاد کنیم و بگوییم دولت کار نکرده؟ وجدان انسانها نمی پسندد چرا که در سال 84 در پارس جنوبی 200 هزار نفر اشتغال وجود داشت و میزان برداشت ذخایر نفتی با کشور قطر برابر بود اما روزی که دولت دهم به دولت یازدهم تحویل داده شد 200 هزار نفر به 5 هزار نفر رسیده بود و برداشت کشور همسایه به 2 برابر رسید .
وی با یادآوری شعار حجت الاسلام روحانی در انتخابات سال 92 افزود: در این شرایط حسن روحانی گفت آمده ام اقتصاد و اخلاق را نجات دهم و امروز با کشور همسایه (قطر) مساوی شدیم، این کار و تلاش نیست؟
استاندار همدان تصریح کرد: اگر دولت را به ناحق بکوبیم ، نظام را کوبیده ایم و اینکه بگوبیم 96 درصد و 4 درصد یعنی چه؟
نیکبخت ادامه داد: یعنی 4 درصد شما فعالان هستید که نفعی برای کشور ندارید و از سرمایه های کشور می خورید.
وی با بیان اینکه آماری از تعداد کارگران واحدهای تولیدی ادامه داد: اینها 4 درصدی هستند و بیت المال را برمی دارند و از کیسه مردم برمی دارند ؟ اگر فعالان اقتصادی نباشند همه ما تعطیل هستیم.
وی افزود: بدون بخش خصوصی هر دولتی سقوط می کند و دولت باید دست بخش خصوصی را ببوسد.
وی با بیان شعارهای تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی تصریح کرد: مگر می شود پنج میلیون شغل ایجاد کرد؟ این عوام فریبی است، مگر می شود یارانه ها را به 200 هزار تومان افزایش داد؟ در این صورت طبق گفته کارشناسان قیمت بنزین به پنج هزار تومان می رسد و نان دانه ای 2 هزار تومان خواهد شد.
استاندار همدان گفت: چرا مردم را فریب دهیم مگر می شود بدون اجازه مجلس یارانه را کم و زیاد کرد؟ چرا کم لطفی می کنیم و مردم را دست کم می گیریم؟
نیکبخت گفت: برخی می گویند برجام چیزی نداشته و نبوده و برخی می گویند برجام خفت بوده است.
وی ادامه داد: ریل آهن همدان که سال 83 با آمدن رهبری به استان همدان جزو مصوبات سفر رهبری بود سال 83 تصویب شد و کار زیر ساخت شروع شده بود و سال 84 وقتی دولت 750 میلیاردی بر سر کار می آید خطوط ریلی همدان جزو اولویت ها قرار نگرفت.
وی با بیان اینکه من از فردای انقلاب در نظام بوده و در همه دولت ها کار کرده و مسوولیت داشتم افزود: واقعیت را باید گفت که در دولت 750 میلیارد دلاری ، طرح راه اهن همدان از اولویت می افتد و در آن زمان پول هم بود ریل هم بود اما کنار می گذارند.
7523/6993
خبرنگار: مرضیه بختیاری**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.