حجت الاسلام ابراهیم گنجعلی در سخنان پیش از خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه همدان افزود: نیروهای سپاه باید تدین و تقوا داشته و دشمن شناس باشند و در راستای تقویت دینی و معرفت افزایی گام بردارند.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی زمینه ساز حاکمیت به دست منجی عالم بشریت است تصریح کرد: دوران کنونی دورانی است که عقل حاکم است و همه کشورها در حال گام برداشتن در راهی هستند که قانون اجرا شود.
وی بیان کرد: ضروری است در هر دورانی امام و رهبری وجود داشته باشد و کشور به دنبال فراهم کردن شرایطی است که حاکمیت وحی در دنیا اجرا شود.
وی ادامه داد: انقلاب یک پدیده بزرگ است و وقتی انقلاب پیروز شد امام خمینی (ره) دوم اردیبهشت سال 58 دستور تشکیل سپاه را داد و سپاه رشد و نمو پیدا کرد و فلسفه تشکیل سپاه دفاع از انقلاب و ارزش های نظام و تلاش برای گسترش قانون پروردگار در کشور و منطقه و مبارزه با فتنه و دسیسه انقلاب در مسیر خود گام برداشت.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان بیان کرد: در دوران گذشته سپاه فعالیت های گسترده در راستای حفظ نظام و انقلاب برداشته از جمله دوران جنگ تحمیلی و مبارزه با منافقین و فتنه سال 88 که اگر سپاه و شهید همدانی نبود به گفته رهبری همان گونه که انقلاب تا پرتگاه سقوط رفته بود کشور سقوط کرده بود.
وی خاطرنشان کرد: سپاه در عرصه های نظامی امنیتی و سازندگی خوش درخشید و در تهدیدات نظامی عرصه جنگ سرد و نرم و تهاجم فرهنگی موفق بوده است.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سازمانی نظامی است که در نخستین روزهای پس از انقلاب ایران در سال ۱۳۵۷ به فرمان امام خمینی (ره) بنیانگذار و رهبر نظام جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد.
امام خمینی در دوم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ طی فرمانی به شورای انقلاب اسلامی رسماً تاسیس این نهاد را اعلام کرد و شورای انقلاب با تاسیس شورای فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گام اساسی را در جهت سازماندهی این نهاد برداشت.
سپاه نهادی نظامی و بازوی مسلح برای پاسداری از نظام جمهوری اسلامی است.
7523/6993
خبرنگار: مرضیه بختیاری**انتشار:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.