به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمدباقر برقراری در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه ملایر در مسجد جامع این شهر اظهار کرد: باید با وحدت، همدلی و انسجام در انتخابات حضوری پرشور و حداکثری داشته باشیم و به برگزاری انتخاباتی سالم، باشکوه و عادلانه کمک کنیم.
وی با بیان اینکه مردم باید در تعیین سرنوشت خود و کشور سهیم باشند، خطاب به نمازگزاران تاکید کرد: هر کسی که شما به آن رای رهید، رئیس جمهور و عضو شورای اسلامی شهر و یا روستا خواهد شد.
حجت الاسلام برقراری تاکید کرد: مردم باید بدون پیش داوری و هرگونه حب و بغض در انتخابات حضوری حداکثری داشته باشند و برنامه ها و صحبت های نامزدهای ریاست جمهوری را حتما ببینند و بشنوند.
وی با اشاره به برنامه های نامزدهای ریاست جمهوری در انتخابات پیش رو گفت: هر کدام از نامزدهای ریاست جمهوری که پیروز انتخابات شوند باید قول دهند به اقشار محروم جامعه رسیدگی کنند، چرا که این خود یک ارزش است.
خطیب جمعه ملایر با تسلیت جان باختن تعدادی از کارگران معدن در استان گلستان و دردناک خواندن این حادثه دلخراش افزود: مجلس و دولت باید قانونی را مصوب کنند که رفاه حال کارگران، آتش نشانان و معدن کاران که جزو مشاغل سخت به شمار می رود را به همراه داشته باشد.
حجت الاسلام برقراری با بیان اینکه کارگران هیچگونه دستبردی به بیت المال، حقوق های نجومی و دریافت های کلان ندارند، بیان کرد: حقوق آنها بسیار اندک و پاک و زلال است و باید به وضعیت کاری و معیشت آنها توجه ویژه شود.
وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز تشکیل بسیج سازندگی در 17 اردیبهشت ماه، نقش این نهاد را در سازندگی کشور از ابتدای انقلاب تاکنون حیاتی دانست و گفت: بسیج سازندگی چه در قرارگاه خاتم النبیاء(ص) و چه در بسیج، با حضور در مناطق محروم نقش عمده ای را در سازندگی کشور ایفا کرده است.
وی همچنین فرا رسیدن روز جوان و سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) را فرصتی برای بها دادن به جوانان و دادن مسئولیت های مهم به این قشر عنوان کرد و ادامه داد: اگر بخواهیم کشور در آینده دچار بحران های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نشود، باید جوان هایی تربیت کنیم که در مکتب اسلام رشد پیدا کنند.
حجت الاسلام برقراری افزود: اگر می خواهیم ایران همچنان پرچمدار تمدن نوین اسلامی باشد، باید جوانان مومن انقلابی تربیت کرده و اختیارات را به دست آنها بسپاریم.
وی با گرامیداشت مقام و جایگاه معلم، بر لزوم ارج نهادن به این قشر فرهیخته و رسیدگی به معیشت و وضعیت آنان تاکید کرد و گفت: معلم تابلوی زیبایی است که انسان می خواهد با این تابلوی زیبا به قرارگاه توحید برسد.
امام جمعه ملایر همچنین خواستار فضای سازی و آذین بندی شهر همزمان با جشن نیمه شعبان شد و بیان کرد: باید تمام روزهای ماه شعبان را آراسته و چراغانی کنیم تا همه ذهن ها متوجه مهدویت شده و تلاش کنیم فرهنگ مهدویت را در جامعه ترویج دهیم.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت همزمان در 29 اردیبهشت ماه امسال برگزار می شود.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/6993
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.