به گزارش روز شنبه ایرنا عبدالعظیم رضایی در نشست توجیهی و تبیین انتخابات شوراهای اسلامی شهر با داوطلبان در شهرستان ملایر اظهار کرد: با توجه به توفیقاتی که در عرصه بین المللی و داخلی بدست آورده ایم، نگاه دنیا به چگونگی مشارکت مردم در انتخابات و افزایش اعتماد آنها به نظام جمهوری اسلامی است.
وی با بیان اینکه با حضور حداکثری در انتخابات عزت، اقتدار و افتخار ایران را به نمایش خواهیم گذاشت، افزود: مردم باید احساس مسئولیت کرده و به دنبال تحقق آرمان های اسلامی، ارزشی و دینی بوده و با حضور در پای صندوق رای می توانند حق خود را مطالبه کنند.
وی با اشاره به اهمیت ویژه انتخابات پیش رو در عرصه بین المللی، منطقه ای، داخلی و سیاسی بیان کرد: همه باید تلاش کنیم که انتخاباتی پرشور، سالم، رقابتی و در عین حال با انصاف، با اخلاق و قانونمند برگزار شود.
رضایی با مهم برشمردن انتخابات پیش رو، خواستار تلاش همه جانبه برای حضور حداکثری مردم در این عرصه سرنوشت ساز کشور شد و افزود: مردم باید در انتخاب فرد اصلح برای ریاست جمهوری که بالاترین مقام اجرایی و دومین مقام سیاسی کشور است، دقت کنند.
وی به شرایط فعلی کشور در عرصه داخلی، منطقه ای و بین المللی اشاره کرد و گفت: قبل از برجام شرایط ما در مسایل سیاسی، اقتصادی، تبادلات و تعاملات با دنیا شکننده شده بود که با تلاش تیم مذاکره کننده و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب برجام به نتیجه رسید.
فرماندار ویژه ملایر اظهار کرد: کسب این توفیق در عرصه بین المللی توفیق برای نظام و کشور است و متعلق به هیچ جریانی نیست، اما برخی افراد غیرمنصف بدون در نظر گرفتن نقاط مثبت، می گویند برجام ننگ بود و این یک حق ناشناسی و ظلم است.
رضایی با اشاره به گشایش های بزرگ بعد از توافق برجام گفت: به رسمیت شناختن حق هسته ای ایران، ورود سرمایه گذاران به کشور، پیشی گرفتن در برداشت ذخایر گازی از حوزه مشترک، برداشتن قطعنامه های سنگین، خرید هواپیما، ریل گذاری، خرید دارو، خودکفایی در بنزین و توفیقات نفتی همه در سایه برجام اتفاق افتاد.
وی خاطرنشان کرد: اینکه امروز عده ای تعامل با دنیا را از روی ضعف و وادادگی می دانند، اینها حرف های سیاسی است و واقعیت ندارد.
رضایی ادامه داد: در سال 84 برداشتی که ما از ذخایر گازی جنوب در حوزه مشترک با قطر داشتیم، برابر و حتی به نصف رسیده بود، اما با افتتاح فازهای جدید هم اکنون برداشت ما از ذخایر گازی برابر و در حال افزایش است و این خود مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است.
وی با اشاره به فعالیت های تبلیغاتی نامزدهای ریاست جمهوری و پخش مناظره ها بیان کرد: در انتخابات پیش رو نباید اخلاق پایمال شود و به اسم اخلاق، انصاف و عدالت نباید به مردم و کشور ظلم شود.
وی با تاکید به اینکه برای رسیدن به قدرت، خدمات و توفیق های نظام نباید نادیده گرفته شود، ادامه داد: در عرصه کنونی همه ما وظیفه داریم با رعایت اخلاق، قوانین و مقررات برای حضور حداکثری مردم در انتخابات و افزودن برگ زرین دیگری به افتخارات نظام تلاش کنیم.
رضایی خطاب به داوطلبان شوراهای اسلامی شهر تاکید کرد: در کنار فعالیت انتخاباتی خود وظیفه دارید مردم را برای حضور در پای صندوق های رای تشویق و ترغیب کنید.
وی با تاکید بر اینکه حضور پرشمار داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات کمک می کند، افزود: تعداد پرشمار داوطلبان شوراهای اسلامی کمک می کند که انتخابات بهتر و پرشوری صورت گیرد.
به گزارش ایرنا رضایی همچنین استقبال خوب داوطلبان شوراها و آزادی انتخابات تا این مرحله را بی نظیر دانست و گفت: داوطلبان شوراها باید با تبلیغات خوب، رعایت همه جوانب این آزادی و رعایت قوانین، از هرگونه ریخت و پاش های مادی و تخلف ها دوری کنند تا یک اثر ماندگار در شهر بگذارند.
وی با بیان اینکه کیفیت برگزاری انتخابات در هر دوره باید بهتر از دوره های قبل باشد، بیان کرد: هم اکنون که زمینه ورود و ایجاد انگیزه در انتخابات شوراها به خوبی مهیا شده، انتظار داریم داوطلبان شوراهای اسلامی با رعایت اخلاق انتخاباتی و قوانین، برای برگزاری انتخاباتی سالم، رقابتی و عادلانه تلاش کنند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت همزمان در 29 اردیبهشت ماه سال 96 برگزار می شود.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/6993
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.