ظاهر پورمجاهد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: تمامی فعالیت داوطلبان بررسی و در مسائلی از بروز تخلف نیز پیشگیری شده است ولی تخلفی که منجر به تشکیل پرونده گردد ، تاکنون گزارش نشده است.
وی تاکید کرد: هر گونه فعالیت انتخاباتی و یا دخالت بی دلیل افراد، گروه ها و نهادهای غیر مسئول در جریان انتخابات به طور کامل رصد می شود.
وی اضافه کرد: تمامی فعالیت های هیات بازرسی انتخابات شهرستانها در سامانه الکترونیکی ثبت شده و موارد تخلف از این طریق به هیات بازرسی استان منعکس می شود.
وی گفت: اطلاعات دریافتی به صورت روزانه رصد و در صورت ضرورت پیگیری و به داوطلبان متخلف تذکرهای لازم داده می شود.
رئیس کمیته حقوقی ستاد انتخابات استان همدان اظهارکرد: رویکرد ستاد انتخابات استان برگزاری انتخابات قانونی، با امنیت کامل و حضور حداکثری است.
پورمجاهد افزود: در عین حال تلاش و رویکرد ستاد انتخابات استان شکل گیری یک حماسه بزرگ در انتخابات پیش رو بوده تا دشمنانی که نظر سو بر این ملت و کشور دارند بار دیگر توطئه هایشان بی ثمر شود.
وی بیان کرد: با توجه به اعلام نتایج بررسی صلاحیت ها از سوی هیات نظارت داوطلبانی که صلاحیت آنها احراز نشده از سوم تا ششم فروردین مهلت دارند شکایت خود را به هیات نظارت تقدیم کنند.
وی بیان کرد: هیات های نظارت بر انتخابات شوراها نیز از هفتم اردیبهشت ماه به مدت 10 روز اقدام به بررسی شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده می کند.
رئیس کمیته حقوقی ستاد انتخابات استان همدان از اعضای هیات نظارت درخواست کرد در بررسی شکایت داوطلبان، مصوبه سال 78 مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر قانون لزوم رسیدگی به شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده را مبنا قرار دهند.
پورمجاهد تاکید کرد: تائید نشدن صلاحیت داوطلبان باید بر مبنای قانون و استعلام دریافت شده از مراجع چهارگانه باشد و علت و مدارک مستند رد صلاحیت نیز در اختیار داوطلب قرار گیرد.
وی یادآوری کرد: هیات نظارت استان متشکل از سه تن از نمایندگان همدان در خانه ملت بوده که این افراد وضع کننده قانون و ناظران بر روند اجرای آن هستند.
انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه امسال برگزار می شود.
7526/ 6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.