به گزارش ایرنا حاج محمود اقدسی، پدر ورزش ملایر و نخستین موسس باشگاه ورزشی این شهرستان روز شنبه هفته جاری به دلیل کهولت سن درگذشت و پیکر وی روز یکشنبه با حضور جامعه ورزش ملایر و جمعی از مسئولان پیکر مرحوم حاج محمود اقدسی روی دستان ورزش دوستان و پیشکسوتان این شهرستان برای آخرین بار در ورزشگاه تختی ملایر دور افتخار زد.
مرحوم حاج محمود اقدسی بیش از 60 سال عمر خود را در عرصه خدمت به ورزش ملایر سپری کرد و یکی از حامیان بزرگ ورزش این شهرستان بود که در سن 87 سالگی دار فانی را وداع گفت.
مرحوم محمود اقدسی قبل از انقلاب نخستین باشگاه ورزشی ملایر را با عنوان تاج در رشته پرورش اندام بنیانگذاری کرد که بعد از انقلاب اسلامی این باشگاه به نام استقلال تغییر نام یافت.
به گفته پیشکسوتان ورزش ملایر و همراهان مرحوم اقدسی در عرصه ورزش، در زمان مرحوم اقدسی ورزش ملایر در رشته هایی همچون کشتی، فوتبال، بسکتبال و والیبال پویا بود و بیشتر هزینه ورزش را وی از حقوق معلمی خود تامین می کرد.
مرحوم اقدسی که نایب قهرمان وزنه برداری ایران را در کارنامه خود دارد و صاحب مدال های رنگارنگ در رشته وزنه برداری کشور بود، حامی محکمی برای ورزش و ورزش دوستان ملایر از نظر مادی و معنوی بود که در زمان حیاتش از قهرمانی و قهرمان پروری حمایت می کرد.
حسن اخلاق، صبر، سخاوت، متانت و روحیه پهلوانی و قهرمانی از شاخصه ها و ویژگی های بارز مرحوم اقدسی بود که به تاکید پیشکسوتان ورزش این شهرستان همه ورزشکاران، قهرمانان و جامعه ورزش ملایر باید ادامه دهنده راه مرحوم محمود اقدسی باشند.
مرحوم محمود اقدسی متولد سال 1309 در شهرستان ملایر است که با بیش از 60 سال فعالیت در عرصه ورزش ملایر و تاسیس نخستین باشگاه ورزشی در این شهر ملقب به پدر ورزش ملایر بود.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/1181
خبرنگار:معصومه موسوی***انتشار دهنده:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.