سید محمدمهدی مهدوی روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: در طول 28 سال، 985 روستای استان همدان از نعمت گاز بهره مند شدند که از این تعداد گازرسانی به 257 روستا معادل 26 درصد روستاهای این استان در چهار سال دولت یازدهم زیر پوشش خدمات شرکت گاز قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه با گاز رسانی به این تعداد روستا در دولت یازدهم 86 هزار خانوار روستایی از نعمت گاز برخوردار شدند اضافه کرد: در چهار سال خدمات دولت تدبیر و امید 110هزار مشترک جدید معادل 19 درصد به مشترکان گاز استان همدان اضافه شده است.
مهدوی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید یک هزار و 560 واحد صنعتی ، تولیدی و کشاورزی جزء و عمده به غیر از مشترکان خانگی و تجاری از نعمت گاز برخوردار شدند.
مهدوی با بیان اینکه در حال حاضر گاز رسانی به 23 روستا در دست اجرا است که در نیمه نخست امسال به بهره برداری می رسد افزود: با اتمام این طرح ها همه روستاهایی که قابلیت گاز رسانی داشتند از نعمت گاز بهره مند شدند.
وی اظهار کرد: در حال حاضر 100 درصد از جمعیت شهری و 99.5 درصد جمعیت روستایی استان همدان از نعمت گاز برخوردار هستند و این در حالی است که ضریب نفوذ گاز رسانی در استان همدان از متوسط کشوری جلوتر است.
وی گفت: ضریب نفوذ گازرسانی در نقاط روستایی در سطح کشور 78 درصد و در بخش شهری 84 درصد است.
استان همدان بر اساس آخرین آمار یک هزار و 40 روستای دارای سکنه دارد.
استان همدان حدود یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت است که حدود 45 درصد این جمعیت در روستاها ساکن هستند.
2087/6993
خبرنگار: زهرا پیرنیا** انتشار دهنده: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.