به گزارش روز یکشنبه محمد ابراهیم الهی تبار در جلسه ستاد انتخابات استان و بخشداران استان همدان افزود: با نزدیک شدن به برگزاری انتخابات شاهد افزایش بی اخلاقیهایی هستیم که برخی مواقع منجر به تخریب و تبلیغات غیرمنصفانه علیه دولت می شود.
وی اضافه کرد: حجم تخریب غیر منصفانه علیه دولت تدبیر و امید بسیار بالاست ، به نحوی که مخالفان علاوه بر فضای مجازی از امکانات برخی نهاد ها و دستگاه ها با عنوان های ارزشی از وارد کردن هرگونه هجمه دریغ نمی ورزند.
معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان از بخشداران خواست تا با در نظر گرفتن تجربیات خود در زمینه های گوناگون مومنانه به یاری دولت شتافته و به تشریح عملکرد و موفقیت های دولت بپردازند.
الهی تبار اضافه کرد: ما مفتخر این هستیم که دولت تدبیر و امید کارا و پاک بوده و در تمامی زمینه ها دارای کارنامه درخشانی است که باید این توفیق ها توسط بخشداران برای مردم تشریح شود.
رئیس ستاد انتخابات همدان اظهارکرد: این دولت با وجود مشکلات فراوان ولی توفیق های زیادی کسب کرد که موید این توفیق ها آمار ارائه شده توسط مرکز آمار و سایر بخش ها است.
وی گفت: هم اینک میزان صادرات غیر نفتی 250 میلیون دلار نسبت به واردات افزایش داشته است که به این توفیق حتی مخالفان و منتقدان دولت نیز اذعان دارند.
وی یادآوری کرد: در سفر سال 83 مقام معظم رهبری به همدان ایشان توفیق دولت وقت را خود کفایی در تولید گندم دانستند و از آن زمان کشور وارد کننده این کالای اساسی بود که با تلاش های صورت گرفته در دولت تدبیر و امید، کشور توانست مجدد به خود کفایی در تولید این محصول استراتژیک برسد.
معاون استاندار همدان تثبیت نرخ ارز، رشد اقتصادی و اجرای طرح تحول نظام سلامت را از دیگر خدمت های دولت تدبیر و امید دانست و اظهار کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت دغدغه درمانی از دوش مردم برداشته شد .
الهی تبار بیان کرد: دولت در زیر مجموعه طرح تحول نظام سلامت کارهای بزرگی در کشور و استان انجام داده است که نمونه بارز آن سرمایه گذاری چهار هزار و 500 میلیارد ریالی در شبکه درمان استان همدان است.
وی گفت: هیات های اجرایی در بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا نص صریح قانون را اجرا کردند.
رئیس ستاد انتخابات همدان یادآوری کرد: از 25 اسفند ماه سال گذشته با آغاز فرایند انتخابات شوراها تا کنون چهار مرحله از انتخابات اجرایی شده است که باید نقاط ضعف و قوت شناسایی شود.
الهی تبار افزود: با توجه به اینکه تمام جریان های سیاسی وارد عرصه انتخابات شده اند و هیچیک از جریان های سیاسی اقدام به اتخاذ موضع منفی یا تحریم انتخابات نکرده است پیش بینی می شود در انتخابات اردیبهشت ماه مشارکت حداکثری داشته باشیم.
وی اضافه کرد: این حضور و مشارکت محاسن بسیار بزرگی برای نظام دارد و از طرف دیگر وظایف مجریان انتخابات را سنگین تر می کند تا با کمترین مشکل این انتخابات را برگزار کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اظهار کرد: همزمانی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با انتخابات ریاست جمهوری تهدیدها و فرصت هایی به همراه دارد.
الهی تبار درباره مسائل امنیتی بیان داشت: مسائل سیاسی و جریان های سیاسی مخالف خارج از کشور به طور حتم نمی تواند در عرصه داخلی و انتخابات ایران تأثیر گذار باشند.
به گزارش ایرنا وی تاکید کرد: حضور و هوشیاری مردم برای حفظ انقلاب اسلامی مقابل کینه توزی این افراد و جریانات را گرفته است.
رئیس ستاد انتخابات استان گفت: در دوره گذشته ، حدود 80 روستا از داشتن شورای اسلامی محروم بودند که در این دوره این رقم به حدود 14 روستا رسیده است.
الهی تبار عملکرد هبات های اجرایی انتخابات در بررسی صلاحیت ها را بسیار خوب توصیف کرد و ادامه داد: باوجود انتظارات برخی مراجع حقوق شهروندی بسیار خوب رعایت شد و تنها 20 مورد رد صلاحیت توسط هیات های اجرایی انجام شد که همگی مستند و با تکیه بر قوانین بود .
وی افزود: یکی از مسائلی که در انتخابات باعث لطمه خوردن به اعتماد مردم می شود جهت گیری سیاسی و حمایت مجریان و عوامل برگزار کننده انتخابات از دسته جات سیاسی است چون باید مجریان انتخابات بی طرف باشند.
وی گفت: فراهم کردن فضا برای مشارکت حداکثری و ایجاد نشاط سیاسی در مردم ،باعث می شود انتخابات اردیبهشت امسال باشکوه باشد و به همین دلیل نیاز است فرمانداران و بخشداران امکانات لازم را برای همه جریان های سیاسی و داوطلبان فراهم نمایند.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و نخستین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 29 اردیبهشت ماه 1396 برگزار می شود.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.