به گزارش ایرنا عبدالعظیم رضایی روز شنبه در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز همدان اظهار کرد: رسانه ها باید در این فاصله زمانی تحرک و فعالیت بیشتری را برای آگاه کردن مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه باید برای پرشور تر بودن انتخابات از همه ظرفیت ها از جمله رسانه ها بیشتر بهره بگیریم، افزود: در حال حاضر در زمینه اطلاع رسانی های دقیق و آگاه تر کردن توده مردم، ما تحرک بیشتری می خواهیم.
وی ادامه داد: در این راستا برنامه ما این است که ارگان ها و نهادها، تشکل ها و سازمان های مردم نهاد همه فعالانه تلاش کنند تا یک تعامل و رقابت مثبت و موثری شکل گیرد تا مشارکت مردم برای حضور در انتخابات، بویژه ریاست جمهوری بیشتر شود.
رضایی بیان کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات و بازتاب آن در رسانه ها، اثرگذاری بهتری در عرصه های داخلی و خارجی دارد و برای آینده کشور و دولتی که مستقر خواهد شد، فعالیت بیشتری را از رسانه ها انتظار داریم.
وی خواستار بیان درست و صحیح خدمات نظام از سوی رسانه ها برای آگاه سازی مردم و انتخاب اصلح آنها شد و گفت: هر اندازه به انتخابات نزدیک تر می شویم، فضای انتخابات داغتر و پرشورتر می شود و باید مراقب سوء برداشت ها و سوء استفاده ها باشیم.
فرماندار ویژه ملایر با اشاره به وجود مشکلاتی در انتخابات شوراهای اسلامی شهرها اظهار کرد: در بیشتر شهرستان ها انتخابات شوراها بر اساس قومی و قبیله ای و وعده های نابجا است، در حالیکه باید توانمندی، تعهد، کارآمدی، تخصص و تجربه ملاک قرار گیرد.
رضایی فقدان احزاب و تشکل های سیاسی در انتخابات شوراها، وجود چالش هایی در شهرها، نبود انسجام و انگیزه ای برای ترجیح دادن منافع عمومی به منافع گروهی، شخصی و فامیلی را از آفت های جدی در انتخابات شوراها برشمرد.
وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم در هر دوره از انتخابات نسبت به دوره های قبل، آگاهی مردم بیشتر و کیفیت انتخابات بهتر شود تا مردم بتوانند خودشان فرد اصلح و شایسته را انتخاب کنند.
وی ادامه داد: در تمامی حوزه ها فرهنگ و آگاهی مردم امری بسیار اساسی و ضروری است و چنانچه در این حوزه ها پیشرفت کنیم، در سایر بخش ها و حوزه ها نیز می توانیم با موفقیت پیش برویم.

***ایرنا فارغ از هرگونه نگاه های حزبی و سیاسی، رسانه ای اخلاق محور است
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران مرکز همدان نیز ایرنا را رسانه ای اخلاق محور فارغ از هرگونه نگاه های حزبی و سیاسی دانست و گفت: ایرنا مقید به اخلاق است و با احترام به همه احزاب و نگرشهای سیاسی ، در راستای اهداف متعالی نظام حرکت می کند.
اکبر بهاروند با بیان اینکه ایرنا یک رسانه رسمی در نظام اسلامی است، اظهار کرد: کارکنان ایرنا به عنوان سربازان خبرگزاری جمهوری اسلامی مکلف هستیم پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب، تریبون نظام باشیم و تمام خدماتی که خدمتگزاران نظام انجام می دهند را برای تنویر افکار عمومی منتشر کنیم.
وی تاکید کرد: ما وظیفه داریم همپای مسئولان تلاش کنیم تا با حضور حداکثری مردم، انتخاباتی پرشور و سالم برگزار شود.
به گزارش ایرنا بهاروند با بیان اینکه ایرنا به دنبال تزریق امید در بین مردم و جامعه و بیان خدمات نظام است، افزود: ایرنا در صدد شفاف سازی و بیان واقعیت ها است.
وی گفت: امروز با وجود گستردگی ابزارهای اطلاع رسانی که بیشتر در فضای مجازی رقم می خورد، نیازمند تجهیز مدیران به زبان و ابزار رسانه هستیم.
وی آموزش مستمر رسانه ها و همچنین آموزش مدیران به منظور آشنایی چگونگی رفتار با این قشر فرهنگی جامعه را یک ضرورت برشمرد و بیان کرد: امروز بداخلاقی رسانه ای نیز یکی از آسیب های جدی است که رسانه های ما را تهدید می کند.
معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر روز یکشنبه از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز همدان بازدید کرد و تلاش های این رسانه در سطح استان همدان و کشور تقدیر کرد.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/6993
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.