حجت الاسلام احد آزادی خواه روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در کمیسیون فرهنگی مجلس در رابطه با ارکان اقتصاد مقاومتی طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب، برنامه ریزی هایی صورت گرفته تا این ارکان در حوزه فرهنگ فعال شوند.
وی افزود: در همین رابطه در تعیین بودجه و در جدول 17، موارد مربوط به کمیسیون فرهنگی مجلس در حوزه هایی همچون ورزش و هنر و فرهنگ، اقتصاد مقاومتی را در حوزه تولید کالای ایرانی مد نظر قرار داده ایم.
وی بیان کرد: به عنوان نمونه در تولید فیلم های فاخر، تولید سریال های نوع الف از طریق صدا و سیما و تولید فیلم های سینمایی فاخر از طریق سازمان سینمایی مشوق هایی را ایجاد کرده ایم و با روسای سازمان های مربوطه نیز رایزنی هایی صورت گرفته است.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی حمایت از چاپ و نشر قرآن را از دیگر اقدامات کمیسیون فرهنگی مجلس در حمایت از کالای ایرانی عنوان کرد.
حجت الاسلام آزادی خواه گفت: تلاش ما بر این است تا بتوانیم قرآن را به خط نویسندگان ایرانی چاپ و نشر داده و برای نمونه از خط نی ریزی به جای خط عثمان طاها استفاده شود.
وی ادامه داد: با این اقدام هم خط خطاطان قرآنی داخل کشور دوباره احیا می شود و هم از تولید هنر داخلی ایرانی استفاده خواهد شد.
نماینده مردم ملایر در خانه ملت اصل و اساس تحقق اقتصاد مقاومتی را استفاده از کالای ایرانی و تولید داخلی دانست و بیان کرد: طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب و نامگذاری سال جدید، باید همه در این راستا حرکت کنیم.
حجت الاسلام آزادی خواه اظهار کرد: اگر بتوانیم از تولید داخلی و کالای ایرانی بیش از گذشته استفاده کنیم، وابستگی ما به خارج کمتر شده و بازار رونق می گیرد.
وی استفاده حداکثری از تولید داخلی، صادرات محور قرار دادن تولیدات و مبارزه جدی با واردات را از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: همه این موارد در سایه استفاده از کالای داخلی عملی خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه استفاده از کالای ایرانی موجب افزایش گردش مالی در کشور، بالا رفتن امید به زندگی و تقویت انگیزه مردم برای اشتغال آفرینی می شود بیان کرد: استفاده از کالای ایرانی مورد تاکید رهبری است، اما تاکنون از همه ظرفیت های لازم در این زمینه استفاده نشده است.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس دهم عمده ترین مانع و مشکل در این زمینه را کیفیت تولیدات و خدمات پس از فروش کالای ایرانی برشمرد و گفت: بازار ایران باید کیفیت را اصل و اساس کار خود قرار دهد.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام آزادی خواه تاکید کرد: تولید کننده ایرانی باید علاوه بر افزایش کیفیت تولیدات، خدمات پس از فروش را نیز مورد توجه قرار دهد تا بتواند همانند کالاهای خارجی بازار را در اختیار بگیرد، در حالیکه هم اکنون اینگونه نیست.
وی تاکید کرد: سازمان استاندارد می تواند از طریق استاندارد سازی و نظارت بر تولیدات داخلی، استاندارد لازم را هم برای کالاها و هم برای بازار تضمین کند.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
2087/7528
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.