محمدناصر نیکبخت شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای حمل و نقل و مسکن استان همدان با حضور وزیر راه و شهرسازی افزود: بالای 40 درصد حوزه زیرساختی و عملکردی دولت در وزارت راه و شهرسازی است و استان همدان از سوی این وزارتخانه به خوبی منتفع شده است.
وی اظهار کرد: بزودی راه آهن که از خواسته های دیرینه مردم همدان بود ، محقق می شود و آنچه نیاز استان است در تمام شهرستان ها در دست اقدام و اجرا خواهیم داشت.
نیکبخت گفت: پس از برجام در نوسازی ناوگان هوایی قراردادهای بسیار خوبی بسته شد تا هواپیماهای جدید وارد کشور شود و علاوه بر ورود هواپیما ریل خط آهن هم با درایت دکتر آخوندی و تدبیر دولت به استان ها رسید.
وی اظهار کرد: دنبال دستور دکتر آخوندی برای اختصاص هواپیمای 50 نفره به همدان بودیم که خبری دریافت کردیم که قرارداد، خرید 20 هواپیمای 50 نفره با ایتالیا بسته شده است.
استاندار همدان با بیان اینکه از مجلس شورای اسلامی به خاطر اعتماد مجدد به دکتر آخوندی تشکر می کنم افزود: با خرید هواپیماها سالانه 4 میلیارد دلار ارزی که معادل یک دهم کل درآمد نفت است و به ایرلاین های خارجی داده می شد، دیگر از کشور خارج نمی شود.
وی در ادامه به دیگر خدمات دولت در استان همدان اشاره کرد و گفت: 81 درصد از کل اراضی استان همدان تحت آبیاری تحت فشار قرار دارد.
وی افزود: ما اولین استانی هستیم که از پساب فاضلاب استان استفاده کردیم و پساب را به نیروگاه منتقل و 28 حلقه چاه را از مدار خارج کردیم تا دیگر آب دلیل فرونشست در آن منطقه نباشد .
استاندار همدان با اشاره به توجه مدیریت استان در احیای واحدهای تولیدی خاطرنشان کرد: در استان همدان همچنین 214 پروژه نیمه تمام به بخش خصوصی واگذار شده است.
نیکبخت به طرح راه آهن همدان - تهران که در اردیبهشت ماه آینده قرار است با حضور رییس جمهوری افتتاح گردد اشاره کرد و افزود: علاوه بر 850 میلیارد تومان مصوبات سفر ریاست جمهوری برای شتاب در ساخت این طرح 100 میلیارد تومان هم اضافه به راه آهن تخصیص یافت.
استاندار همدان در ادامه این جلسه پیشنهاد کرد تا ایستگاه راه آهن فامنین 200 متر جابجا شود و چون همدان در سه راهی سنندج ، کرمانشاه و قزوین قرار می گیرد درخواست کرد که ناحیه غرب راه آهن کشور به همدان داده شود.
راه آهن همدان - تهران 267 کیلومتر طول دارد.
7523/6993
خبرنگار: مرضیه بختیاری**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.