به گزارش ایرنا در این جشنواره 'محرم آمد...' و 'در سوگ همای رحمت'، 2 اثر برگزیده زهرا زارعی و 'همدان مهیای مسافران اربعین' اثر برگزیده الهام تدین از خبرگزاری ایرنا معرفی شدند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان نیز روز چهارشنبه در آیین اختتامیه نخستین مطبوعات استانی دین و رسانه بر اولویت رسانه ها در پویایی و زنده نگه داشتن جامعه تاکید کرد و گفت: حدود 220 اثر با موضوع ماه محرم و ماه رمضان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که از این میان 23 اثر توسط هیات داوران برگزیده شد.
حجت الاسلام علی دشتکی با بیان اینکه رسانه های استان همدان در بحث محتوای دینی بسیار فعال هستند گفت: استقبال اصحاب رسانه از نخستین دوره برگزاری جشنواره دین و رسانه استقبال گسترده ای بود.
وی اظهار کرد: دین حیات معنوی را به انسان می بخشد و برای ادامه این نوع حیات در جامعه باید از همه ظرفیت ها ، ابزار ها و امکانات استفاده کرد که در این میان رسانه ها یکی از این مهمترین ظرفیت ها و ابزارهایی است که در ارتباطات امروزی بسیار تاثیر گذار است.
وی ادامه داد: به سفارش دین مبین اسلام باید از هر ابزار مشروعی برای بیان اصول و ارزش ها در راستای حیات و پویایی جامعه استفاده کرد و در این میان، رسانه ابزاری مشروع برای شناخت و پایبندی مردم به اصول و ارزش های و چارچوب های دینی است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان اظهار کرد: امروزه در تحقق حاکمیت حیات معنوی در جامعه و اصول و ارزش های توحیدی و الهی در جامعه باید از رسانه ها بهره مند شد و در هر موضوعی بر اساس اقتضای زمان از این ابزار استفاده کرد.
حجت الاسلام دشتکی بیان کرد: در تعامل دین و رسانه همواره توقع می رود که حق گویی، هدایت، واقعیت گرایی، دفاع از ارزش ها و روشنگری جامعه مبنای فعالیت رسانه ها باشد.
وی گفت: مقبولیت عمومی و مدیریت افکار عمومی نیازمند نظام مندی رسانه ها است و مدیران و مسئولان باید برای ایجاد جذابیت رسانه ها بکوشند.
1181/2087
خبرنگار:الهام تدین**انتشار:زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.