محسن مرادی پناه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی ، رونق تولید و اشتغال نیازمند همت ملی و همگانی است، اظهار کرد: در اقتصاد مقاومتی نباید واردات محور باشیم و خوشبختانه دولت یازدهم در سال گذشته پیشرفت های بی نظیر را در امر صادرات داشت.
وی اضافه کرد: براساس آمارها در سال گذشته حدود 40 درصد افزایش صادرات و 25 درصد کاهش صادرات در کشور داشته ایم و تراز تجاری کشور مثبت شد.
وی بیان کرد: دولت و مجموعه حاکمیت بر اساس تیزبینی و تدبیر در اجرای اقتصاد مقاومتی، وابستگی خود به کشورهای خارجی را بسیار کاهش داد.
مرادی پناه در ادامه خاطرنشان کرد: واردات گسترده کالای قاچاق به کشور مشکلات عدیده ای به بار آورده و بسیاری از تولید کنندگان کشور را نیز از گردونه تولید خارج کرده و بر این اساس قوای سه گانه در راستای تحقق شعار سال باید با تعامل و همکاری همه جانبه برخورد لازم را داشته باشند.
وی افزود: راهکار اجرایی در اقتصاد مقاومتی علاوه بر 2 منبع درآمدی نفت و مالیات، توسعه روابط اقتصادی با سایر کشورها است زیرا نیازمند سرمایه گذاری خارجی هستیم.
وی تاکید کرد: در این راستا باید در جذب سرمایه گذار خارجی و ایجاد ظرفیت های شغلی و تولید قابل رقابت، تلاش کنیم.
وی یادآور شد: سال گذشته نیز 12 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور انجام شد و شهرستان بهار نیز نباید از این فرصت بی نصیب باشد و نیاز است از ظرفیت ها و قابلیت های بی نظیری که در شهرستان داریم برای جذب سرمایه گذاران استفاده کنیم.
شهرستان بهار در 15 کیلومتری غرب همدان واقع شده است.
7520/6993
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشار : اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.