به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ دکتر محمودرضا رسولی، طی گفتگویی با اعلام مطلب فوق افزود: با پایش نیروهای دامپزشکی در سطح روستاهای استان و مشاهده بیماری آنفلوآنزای پرندگان در روستای بادخوره شهرستان اسدآباد، از روز گذشته عملیات معدوم‌سازی پرندگان آغاز شد و در کمتر از 2 روز این عملیات به پایان رسید.

وی خاطرنشان کرد: عملیات معدوم‌سازی با حضور نیروهای دامپزشکی، انتظامی، سازمان آتش‌نشانی، مرکز بهداشت و نمایندگان محیط زیست انجام شد.


رسولی با اعلام اینکه در حال حاضر آماری از تعداد قطعات آلوده به بیماری آنفلوآنزا در دست نیست، گفت: به زودی آمار قطعات آلوده معدوم سازی شده اعلام خواهد شد.

وی از مردم خواست تا اطلاع ثانوی از خرید و فروش طیور زنده بومی خودداری کنند، و در صورت مشاهده تلفات طیوری، همچون مرغ و بوقلمون حتما با شماره 1512 موضوع را با دامپزشکی در میان بگذارند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با اعلام اینکه دامپزشکی 41 اقدام پیشگیرانه در مبارزه با شیوع بیماری آنفلوآنزای پرندگان انجام داده است، یادآور شد: از آبان‌ماه سال 95 شاهد شیوع این بیماری در سطح کشور بودیم به طوری‌که استان همدان عنوان بیست و هفتم را از آن خود کرده بود اما بنابر عواملی که خارج از توان دامپزشکی است، بیش از این نتوانستیم مقاومت کنیم.

وی اظهار داشت: کنترل بعضی عوامل همچون نقل و انتقال پرندگان آبزی، مهاجر، آبزی پرواز، آزاد پرواز و نقل و انتقالات غیررسمی طیور خارج از اختیارات دامپزشکی استان است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 610630
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.