به گزارش ایرنا عبدالعظیم رضایی روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه بخشدار جوکار شهرستان ملایر اظهار کرد: این جابجایی ها به صورت معمول همواره در جریان بوده و هست و یک امر طبیعی است.
وی با اشاره به اینکه عده ای جابجایی های اخیر در ملایر را سیاسی کاری خوانده اند، افزود: تمامی فعالیت های وزارت کشور سیاسی است، اما نه به این معنی که یک فردی و یا گروهی برای اهداف و خوشایند خود این کار را انجام دهند.
وی بیان کرد: کار وزارت کشور، فرماندار و بخشداری یک کار سیاسی است، اما نه از نوع فعالیت ها و رفتارهای سیاسی کارانه ای که در جامعه به عنوان آسیب و معضل با آن مواجه هستیم.
به گزارش ایرنا رضایی با اشاره به حساس بودن مسئولیت بخشداری گفت: بخشدار از نظر اینکه مسئولیت های مهمی همچون سیاسی، اجرایی و ایجاد امنیت در بخش را دارد، مجموعه دلایل و شرایط موجب این جابجایی شد و مشکل خاصی هم در این زمینه وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: اینکه فشاری بر گروهی، شخصی یا مسئولی باشد، هرگز اینگونه نیست و به دور از هرگونه دیدگاه حذفی، به دنبال حذف کسی نیستیم.
فرماندار ویژه ملایر اظهار کرد: دولت تدبیر و امید دولت اعتدال است، دولت حزبی و جناحی نیست و متعلق به مردم و در خدمت به مردم است و از همه ظرفیت ها و سلایق استفاده می کند.
رضایی ادامه داد: این حق را باید به دولت بدهیم آن جایی که باید وظایف قانونی اش را انجام دهد، کمک کنیم به درستی انجام شود و حاشیه سازی نکنیم.
وی با تقدیر از زحمات و تلاش های بخشدار سابق جوکار، افزود: در زمان تصدی وی ما کوچکترین چالشی در بخش نداشتیم و با توجه به اینکه بسیاری از مسایل به ما به عنوان نماینده عالی دولت واگذار شده، تصمیم گرفته شد تا از ظرفیت وی در بخش دیگری استفاده شود.
وی با تاکید بر اینکه باید در اظهار نظرهایمان دقت کنیم، بیان کرد: من به عنوان فرماندار و نماینده دولت آیا حق دارم در جایی که به من مربوط نیست، در انتصاب ها و جابجایی ها دخالت کنم، مگر ما تفکیک قوا نداریم.
فرماندار ویژه ملایر در عین حال شنیدن حرف بزرگان، مشورت دادن و خیرخواهی را بسیار مهم برشمرد و تاکید کرد: هر کسی باید حیطه وظایف خود را بداند و در چارچوب وظایف خود عمل کند.
رضایی ادامه داد: اینکه بدون اطلاع حرفی پشت تریبون زده شود، درست نیست، بلکه چنانچه به واقعیت رسیدیم و پس از بررسی و آگاهانه به این نتیجه رسیدیم که از تریبون عمومی اعلام شود، باید این اقدام صورت گیرد.
وی گفت: این درست نیست برای چیزی که واقعیت ندارد، وحدت شهر را به هم بریزیم و ذهن مردم را مخدوش کنیم که بین مسئولان وحدت نیست، هیچ اختلافی بین مسئولان این شهرستان وجود ندارد.
وی با بیان اینکه همواره خواستار توصیه ها و ارشادهای خیرخواهانه ائمه جمعه و بزرگان شهر بوده و هستیم، گفت: ما اهل تعامل، وحدت و همفکری هستیم و در مدتی که شهرستان بودم این را ثابت کرده ام.
به گزارش ایرنا رضایی با اشاره به وحدت و همدلی بین مجموعه مدیران شهرستان با نمایندگان مردم ملایر در مجلس بیان کرد: نظام و انقلاب به ما گفته ما قانون اساسی، ولی فقیه و چارچوب داریم و باید دقت کنیم که ولی فقیه هیچگاه اجازه نداده اند هر کسی اظهار نظری کند که موجب تفرقه و اختلاف شود.
فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه آماده هرگونه انتقاد سازنده و گفتگو هستیم، افزود: این وحدت و برادری و همدلی باید همچنان در شهرستان برقرار باشد.
رضایی با اشاره به انتصاب بخشدار جدید بخش جوکار گفت: نیروی بومی و غیربومی در این شهرستان موضوعیت ندارد و همه افراد خوب و توانمند و متعلق به نظام و انقلاب هستند که باید از ظرفیت و توانایی آنها استفاده شود.
وی ابراز امیدواری کرد بخشدار جدید جوکار که نیرویی جوان، فعال و خوش فکر و توانمند است، بتواند با تعامل و همفکری بیشتر گام های مثبتی را در بخش جوکار به عنوان یکی از بخش های مهم استان با موقعیت خاص بردارد.

***عده ای در انتخابات به دنبال حاشیه سازی هستند
معاون استاندار همدان همچنین به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال 96 اشاره کرد و گفت: در انتخابات برخی هم در سطح ملی، هم منطقه ای و شهرستانی به دنبال حاشیه سازی هستند که این امر هوشیاری بیشتر مسئولان را می طلبد.
رضایی با تاکید بر اینکه باید صادقانه و با نیت خیر، مثبت اندیشی و اعتماد به هم کار کنیم، خطاب به مدیران تاکید کرد: مسولان اجرایی به هیچ عنوان حق دخالت در انتخابات را ندارند و در کنار کار اجرایی، فعالیت آنها نباید رنگ و بوی سیاسی و انتخاباتی داشته باشد.
وی بر لزوم دعوت مردم به مشارکت در انتخابات از سوی مسئولان و بخشداران تاکید کرد و ادامه داد: از همه افرادی که توانمندی و تجربه و دغدغه توسعه و پیشرفت کشور و رفاه مردم را دارند، می خواهیم که پیشقدم شوند، تا انتخاباتی سالم و رقابتی و باشکوه داشته باشیم.
وی همچنین با مهم برشمردن انتخابات ریاست جمهوری، خواستار مشارکت حداکثری مردم شد و گفت: هر اندازه میزان آراء و مشارکت مردم بالاتر باشد، در دنیا سرافرازتر هستیم و با عزت و اقتدار بیشتر و با پشتوانه بیشتر نظام جمهوری اسلامی می تواند در عرصه بین اللملی توفیقات بیشتری داشته باشد.
رضایی توفیق های دولت تدبیر و امید در حوزه های مختلف همچون پیشی گرفتن صادرات از واردات و برداشت بالای ذخایر از پارس جنوبی در سال جاری را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: این در حالیست که توفیق دولت کمتر گفته می شود.
وی تاکید کرد: باید از همه پتانسیل ها، ظرفیت ها و فرصت های کشور به خوبی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب استفاده کنیم.
وی همچنین اقدامات انجام شده در شهرستان ملایر در حوزه های مختلف را مثبت ارزیابی کرد و گفت: اقتصاد دانان بزرگ دنیا نسبت به آینده اقتصادی ایران چشم انداز بسیار روشنی را ترسیم کرده اند و این نویدی برای مردم است.
در این آیین از زحمات علی ترابی تقدیر و فرهاد جهانیان به عنوان بخشدار جدید بخش جوکار ملایر معرفی شد.
شهرستان ملایر دارای چهار بخش جوکار، زند، مرکزی و سامن است که بخش جوکار با بیش از 50 هزار نفر جمعیت یکی از بخش های مهم استان همدان از نظر جغرافیایی است.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/6993
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.