به گزارش ایرنا، فاضل عبادی شامگاه شنبه در همایش نکوداشت سیدرضا ابوالقاسمی ادیب و محقق کهنسال اسدآبادی گفت: نامگذاری فرهنگی سال بنام مفاخر و مشاهیر برنامه ای ارزشمند بود که توسط استاندارهمدان اجرا شده است.
وی تصریح کرد: سال گذشته بنام میرسیدعلی همدانی و امسال بنام سیدجمال الدین اسدآبادی نامگذاری شد که در نوع خود بی نظیر است.
عبادی خاطرنشان کرد: معرفی مفاخر گذشته و حال همدان، موجب تحرک و پویایی بخش فرهنگ و تقویت هویت ملی و تاریخی این استان خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد همدان افزود: اسدآباد با نخبه های علمی و ادبی فراوان در رشته های گوناگون مایه مباهات فرهنگ و هنر استان همدان است که هرکدام به نوعی در کارنامه این منطقه درخشان و اثرگذار بوده اند.
عبادی تجلیل از مفاخر و احترام به محصولات فکری و میراث آنان را وظیفه ای همگانی دانست و گفت: امیدواریم برنامه تکریم مفاخر در دیگر شهرهای استان نیز اجرا شود.
وی خاطرنشان کرد: استاد ابوالقاسمی از خانواده بزرگ فرهنگیان استان و در عرصه علم دانش افراد ممتاز و نخبه ای تربیت کرده است.
رضا ابوالقاسمی 72 سال سن دارد و اهل اسدآباد است و در محافل علمی و ادبی کشور حضوری پررنگ داشته و تاکنون 18 عنوان کتاب و بیش از 100 مقاله از وی منتشر شده است.
بیشتر تالیفات وی در عرصه اسدآباد شناسی و تاریخ اسدآباد است و از مهمترین آثار استاد ابوالقاسمی می توان به آدراپانا در گذرزمان ، هویت تاریخی سیدجمال الدین اسدآبادی و اشتراکات میرسیدعلی همدانی و سیدجمال الدین اسدآبادی اشاره کرد.
شهرستان اسدآباد با 110 هزار جمعیت در 45 کیلومتری همدان واقع شده است.
7527/6993
خبرنگار: زهرا زارعی** انتشار:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.