به گزارش ایرنا هادی سلگی روز چهارشنبه در آئین نمادین آغاز جشن نیکوکاری در دبستان شهید طالبیان افزود: امروز جشن نیکوکاری در مدارس تبدیل به یک فرهنگ شده است و همه خانواده ها با مشارکت در این جشن این سنت پسندیده اسلامی را گرامی می دارند .
وی ادامه داد: سال گذشته یک میلیارد و 200 میلیون ریال کمک نقدی درجشن نیکوکاری جمع آوری شد که 800 میلیون ریال آن مربوط به مدارس بوده است.
وی افزود: کمکهای جمع آوری شده در اختیار این اداره قرار می گیرد و با توجه به اینکه مدیران مدارس، دانش آموزان نیازمند را شناسایی کرده اند مبالغ جمع آوری شده را به دست آنها می رسانند .
وی افزود: علاوه بر کمکهایی که در جشن نیکوکاری جمع آوری و در اختیار آموزش و پرورش گذاشته می شود برخی افراد خیر نیز برخی اقلام را تهیه و به مدارس ارسال می کنند.
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره ) نهاوند نیز گفت: کمیته امداد امام خمینی نهاوند 10 هزار نفر از افراد نیازمند شهرستان را زیر پوشش قرار داده که از این تعداد یک هزار و 300 تن دانش آموز هستند .
علی کاویانی افزود: جشن نیکوکاری از امروزبه مدت سه روز در سطح شهرستان ادامه دارد و روز هجدهم اسفندماه در مدارس، روز نوزدهم در سطح شهر و روز جمعه بیستم اسفندماه نیز در میعادگاه های نماز جمعه کمکهای مردمی به دانش آموزان نیازمند جمع آوری می شود.
وی گفت: هیچ مبلغی از مبالغ جمع‌آوری شده به کمیته امداد انتقال نمی‌یابد بلکه از طریق مدیران مدارس و به صلاح‌دید خود آن ها در بین دانش آموزان نیازمند توزیع می‌شود.
همه ساله در آستانه سال نو کمیته امداد امام خمینی(ره)با همکاری آموزش و پرورش جشن نیکوکاری را به منظور کمک به دانش آموزان نیازمند برگزار می کند و امسال همزمان با سراسر کشور جشن نیکوکاری در 240 آموزشگاه نهاوند برگزار شد و بیش از 24 هزار دانش آموز در آن شرکت کردند.
7525/ 1181
خبرنگار : وحید سیفی**انتشار:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.