مدیرکل کمیته امداد گیلان روز چهارشنبه در حاشیه مراسم آغاز این جشن در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، فراهم کردن شرایط مناسب برای نیازمندان را از اهداف اصلی برگزاری جشن احسان و نیکوکاری عنوان کرد و افزود: این جشن امسال با شعار بهار همدلی و شکوه مهربانی آغاز شده است.
وی اظهار کرد: همانطور که در قرآن و روایات دینی به احسان و نیکوکاری سفارش و تاکید شده است ، هرکسی مسئولیت دینی، انسانی و اجتماعی دارد که باید در این مسیر تلاش کند.
وی با اشاره به اینکه جشن نیکوکاری از امروز ( چهارشنبه ) طی سه روز برگزار می شود، اظهار کرد: امسال 350 هزار پاکت در مدارس گیلان توزیع شده که امروز جمع آوری می شود.
محمدی گفت: کمک های جمع آوری شده در مدارس، توسط مدیران بین دانش آموزان بی بضاعت همان مدارس توزیع می شود.
وی اضافه کرد: برای فردا ( پنجشنبه) نیز 40 پایگاه ثابت در شهرستان های استان برپا می شود که مردم می توانند کمک های نقدی و غیر نقدی شان را به نیازمندان از طریق این پایگاه ها اهدا کنند.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته گیلانیان در جشن نیکوکاری 2 میلیارد تومان در قالب کمک های نقدی و غیر نقدی به نیازمندان مساعدت کردند، افزود: امیدواریم امسال جشن نیکوکاری باشکوه تر از همیشه برگزار شود.
جشن احسان و نیکوکاری امسال در روز 14 اسفند از مدارس استان آغاز ، 15 اسفند در پایگاه های کمیته امداد سراسر استان و 16 اسفند در مصلاهای نماز جمعه گیلان برگزار می شود.
375 هزار دانش آموز در مدارس گیلان تحصیل می کنند که بیش از 10 هزار دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد استان هستند.
استاندار گیلان در این مراسم 10 میلیون تومان برای کمک به نیازمندان استان اهدا کرد.
از 14 اسفند ماه سالروز تاسیس کمیته امداد تا 21 اسفند هر سال به عنوان هفته نیکوکاری نام گذاری شده است.
خبرنگار: مریم سلیمانی ** انتشار :نصراله ابراهیمی
7296/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.