'حسین سپهر'' دانش آموز همدانی بود که 30 سال پیش کتاب و دفتر را برداشت و این بار نه راهی مدرسه 'علمی' که راهی مدرسه عشق شد تا آنچه را که از آموزگاران خود راجب به مردی و مردانگی آموخته است در میدان عمل و در خاکریزهای حق علیه باطل به رخ دشمنان بکشد و غیرتمندانه در مقابل تجاوز آنان بایستد.
این نوجوان بسیجی 15 ساله که در گردان تخریب لشگر انصارالحسین (ع) فعالیت داشت در 26 دی ماه سال 65 عازم جبهه حق علیه باطل و در عملیات کربلای 5 در منطقه شلمچه در درگیری با نیروهای دشمن بعثی مفقود الجسد شد.
حالا با گذشت 30 سال از آن روزها دوباره به مدرسه دوران تحصیل خود بازگشته است تا این بار نه با کتاب و دفتر که با پیکری گلگون، عطر شهادت را به مشام هم کلاسی های خود در مدرسه ای که به او درس ایثار و شهادت و از خودگذشتگی و جان فشانی برای وطن می داد برساند.
امروز 370 تن از دانش آموزان متوسطه اول مدرسه 'علمی' همدان در محل تحصیل خود پیکر همکلاسی شهید خود را در آغوش گرفتند و با نجوای معصومانه خود نوای وداع سردادند و بر مقام شامخ شهدای دانش آموز والامقام ادای احترام کردند.
مسئول بسیج دانش آموزی استان همدان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: مدرسه علمی، مدرسه زمان تحصیل دانش آموز شهید 'حسین سپهر' بوده است که امروز بیش از 370 تن از دانش آموزان این مدرسه در مراسم وداع با این شهید شرکت کردند و با تاکید بر استمرار راه امام (ره) و شهدا با آرمان های شهیدان تجدید میثاق کردند.
سرهنگ پاسدار محمد تقی امیدی ساکت افزود: فردا در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مراسم خاک سپاری این دانش آموز بسیجی 15در تهران برگزار می شود و پیکر مطهر این شهید گرانقدر در گلزار شهدای تهران آرام گیرد.
نماینده کمیته جست و جوی مفقودین در همدان نیز با بیان اینکه پیکر مطهر شهید سرافراز حسین سپهر پس از 30 سال شناسایی شده است گفت: این شهید گرانقدر از بسیجیان شهر همدان بود که در 26 دی ماه سال 65 از لشگر انصارالحسین (ع) سپاه همدان عازم جبهه حق علیه باطل شد.
بهرام دوست پرست اضافه کرد: این نوجوان 15 ساله در گردان تخریب لشگر انصارالحسین (ع) فعالیت داشت و در عملیات کربلای پنج در منطقه شلمچه در درگیری با نیروهای دشمن بعثی مفقود الجسد شد.
وی بیان کرد: پس از گذشت 30 سال از شهادت این نوجوان پیکر مطهر این شهید در جریان تفحص منطقه عمومی 'ابوالحصیب' تفحص شده و به وطن بازگشت.
نماینده کمیته جست و جوی مفقودین در همدان اظهار کرد: پس از انجام آزمایش دی ان ای مشخص شد که این پیکر متعلق به شهید حسین سپهر است.
شهید 'حسین سپهر' این نوجوان بسیجی که از شهدای مفقود الجسد استان همدان بود چندی پیش در جریان تفحص کمیته جستجوی مفقودین به وطن بازگشت و شامگاه سه شنبه پس از سال ها دوری از وطن با استقبال پرشور و گسترده اقشار مختلف مردم و خانواده شهدا وارد همدان شد و آیین وداع با این شهید گرانقدر با حضور گسترده مردم و خانواده های شهدا همزمان با نماز مغرب و عشا در مسجد مهدیه شهر همدان برگزار شد.
استان همدان در دوران هشت سال دفاع مقدس حدود هشت هزار شهید، 17 هزار جانباز و یک هزار آزاده سرافراز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که حدود 490 تن از شهدای استان همدان مفقودالجسد هستند.
گفتنی است؛ از هر 8 شهید گلگون کفن استان همدان، یک نفر شهید دانش آموز است.
1181/6993
خبرنگار:الهام تدین**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.