حجت الاسلام محمد کاروند روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 24 تن از این روحانیان و مبلغان دینی از مرکز اعزام مبلغ معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف کشور که در شهر مقدس قم مستقر است به استان همدان اعزام شده اند.
وی بر ضرورت بصیرت افزایی و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی، بیان رهنمودهای امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری در سخنرانی ایام فاطمیه توسط مبلغان دینی در سطح بقاع متبرکه و مساجد استان تاکید کرد.
او گفت: نقش حضرت فاطمه الزهرا(س) در دفاع از حریم ولایت و امامت توسط مبلغان دینی در این ایام برای عزاداران تبیین می شود.
حجت الاسلام کاروند همچنین معرفی ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س)، ترویج فرهنگ وقف، ایجاد فضای فرهنگی و معنوی در سطح بقاع متبرکه و ترویج سیره عملی حضرت صدیقه طاهره(س) در دفاع از حریم ولایت و امامت را از اهداف اصلی برگزاری سوگواره یاس نبوی عنوان کرد.
وی اضافه کرد: برگزاری مجلس عزاداری ، برپایی ایستگاه وقف برای مشاوره درباره ترویج و گسترش فرهنگ الهی وقف ، همایش رهروان یاس نبوی ، اطعام عزاداران ، برگزاری خیمه معرفت ، قرائت زیارتنامه خطبه فدکیه و خطبه حضرت زهرا(س) از برنامه‌های پیش بینی شده برای این آئین معنوی است .
وی اظهار کرد: از سال 89 تاکنون هر ساله در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) همزمان با سراسر کشور سوگواره یاس نبوی در استان همدان برگزار می‎شود و امسال این آیین معنوی از هفتم اسفندماه جاری آغاز و تا 12 اسفندماه در سطح بقاع متبرکه استان همدان برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، طبق رسم چند ساله سوگواره یاس نبوی در ایام فاطمیه در سراسر کشور برگزار می شود و امامزاده ها و بقاع متبرکه شاخص میزبان این سوگواره هستند.
حدود 230 بقعه متبرکه در سطح استان همدان وجود دارد همچنین 2 هزارو 600 موقوفه در سطح استان وجود دارد و بیشترین سطح موقوفات استان متعلق به شهرهای ملایر، همدان، کبودرآهنگ و لالجین است.
1181/6993
خبرنگار:الهام تدین**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.