در این مطلب آورده شده است: مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی روز پنجشنبه با حضور همه قشرهای مردمی همدان در حسینیه امام(ره) برگزار شد تا این مراسم محل قدردانی مردم همدان از خدمات و اقدامات آیت‌ الله هاشمی برای انقلاب، نظام اسلامی، اعتلای کشور و سربلندی اسلام و همچنین حمایت از مشی عالمانه و عاقلانه وی در ارتباط با مسائل گوناگون باشد.
آنچه در این مراسم قابل توجه بود، حضور پرشور مردم در این مراسم بزرگذاشت بود که باز این نکته را ثابت کرد که مردم بهترین تصمیم را می‌گیرند و همواره قدردان چهره‌های خدوم نظام هستند.
حضور برخی چهره‌ها در این مراسم هم به نوع خود جالب بود. افرادی که تا دیروز در تخریب هاشمی به شدت فعال بودند و انواع و اقسام اتهام‌های ثابت نشده را به وی نسبت می‌دادند هم، به این مراسم آمده بودند تا شاید از آن بخش خدمات هاشمی که قابل تقدیر است، قدردانی کنند.
به هر حال هاشمی چهره‌ای چندوجهی بود که هر کس می‌تواند از وجهی به او نگریسته و او را قدر بداند.
هاشمی مبارز و انقلابی، هاشمی عالم قرآن‌پژوه، هاشمی مدافع کشور و هزاران چهره دیگری که در 82 سال زندگی، شخصیت کلی وی را ساخته‌اند.
هاشمی این روزها عامل وحدت کشور شده است، دیگر کسی با استفاده از هاشمی به دنبال دوقطبی‌سازی غنی و فقیر یا حکومتی و مردمی و دیگر دسته‌بندی‌های کاذب نیست و همه سعی می‌کنند هاشمی را از خود معرفی کنند و بگویند که هاشمی از آنها بوده است.
آنچه اهمیت دارد این است که ارتحال هاشمی عاملی برای بهتر شدن فضای سیاسی کشور و اخلاق‌مدار شدن آن شده است، گویا هاشمی با ارتحال خود اخلاق را نیز در فضای سیاسی احیا کرده است.
سخنران مراسم همدان همه تلاش خود را کرد تا اندیشه هاشمی را در ادامه اسلام فقاهتی معرفی کند و درباره اختلاف علما و فصل‌الخطاب بودن امر رهبری انقلاب برای همه علما و تبعیت‌ هاشمی از این شیوه، با بیان برخی تجربه‌های تاریخی، موضوع را اثبات کند.
در یکی از شهرستان‌ها هم سخنران از اینکه تمام تلاش هاشمی حفظ افراد دلگیر از نظام، در درون نظام بوده است، سخن گفته و این موضوع را برای مردم تبیین کرده است.
مردم این روزها درباره هاشمی سخنان خوبی از علما، فعالان سیاسی، مجریان تلویزیونی و مسئولان می‌شنوند اما ای کاش این سخنان خوب در زمانی که تخریب‌ها، هاشمی را یاد شهید بهشتی می‌انداخت و با یاد حضرت امام(ره) اندکی آرام می‌شد، بیان شده بود تا امروز آیت‌الله امینی، وی را مظلوم‌تر از بهشتی نخوانند.
هاشمی برای انقلاب زحمت کشید، شکنجه شد، مسئولیت پذیرفت، خدمت کرد، جنگ را اداره کرد، سردار سازندگی و امیرکبیر ایران لقب گرفت و حتی در زمانی هم که تخریب شد و به او اجازه دفاع از همان تریبونی که تخریب شده بود را هم ندادند، فراموش نکرد که وظیفه او حفظ نظام است و همواره برای حفظ نظام کوشید.
هاشمی را در زمان حیات چند دسته تخریب کردند که مهمترین آنها جریان طرفدار اسلام منهای روحانیت بود اما هاشمی همواره در برابر تخریب‌ها هم، مشی اعتدالی داشت و در برابر این جریان به تحکیم ارتباط خود با حوزه‌ها و علما پرداخت تا امروز علمای ما بیشتر از دیگر قشرها دلگیر ارتحال هاشمی باشند هرچند انتظار از علمای جوان در ادامه راه هاشمی بسیار است؛ زیرا اکنون آنها به خوبی می‌دانند که چرا مردم به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اقبال بسیار دارند و مشی وی را می‌پسندند.
روزنامه همدان پیام به مدیر مسئولی نصرت الله طاقتی احسن در استان همدان چاپ و منتشر می شود.
7523/6993
تنظیمر: مرضیه بختیاری*انتشار: بهاروند

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.