آبرسانی با تانکرهای سیار، تزریق اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی در سفر وزیر نیرو، ارسال محموله آب از سوی هلال احمر و شمارش معکوس برای افتتاح ابر پروژه انتقال آب به همدان گوشه ای از تلاش مسئولان محلی و کشوری برای فروکش کردن عطش دیار الوند است که این روزها در محاصره خشکسالی است.

به گزارش جماران، ایرنا نوشت: نبضش ضعیف می زند، پاهایش توان ایستادن ندارد و صافی و جلا از سیمایش رخت بسته؛ آری این ناخوش احوالی حکایت این روزهای آب همدان است.

این روزها که ذخیره سد اکباتان به عنوان منبع اصلی تامین کننده آب آشامیدنی مردم شهر همدان به انتها رسیده است و مسئولان چاره ای جز جیره بندی آب در مناطق و محلات شهر ندارند تا آب عادلانه به همگان برسد.

مردم همدان از ابتدای هفته جاری شاهد قطعی چندین ساعته آب هستند به نحوی که در طول روز بر اساس برنامه زمان بندی اعلام شده در برخی از نقاط شهر بیش از ۱۰ ساعت قطعی آب و یا کاهش فشار آب دارند.

مردم نیز صبور و نجیب برنامه شست و شو و امورات زندگی خود را با این زمان بندی تنظیم کرده اند، هوا نیز دیروز و امروز هرم سوزانش را کاهش داد تا عطش کولرهای آبی را برای بلعیدن هزاران لیتر آب فروکش دهد.

اما آب همچنان داغترین مبحث محافل و مجالس دیار تفتیده و تب دار الوند است؛ از یک سو مسئولان از مردم انتظار صرفه جویی و شکیبایی دارند و از آن سو مردم از مدیران و متولیان می خواهند تصمیمی کارساز بگیرند. برخی هم می خواهند علم و دانش خود را به کار گرفته و برای درمان درد آب نسخه‌ای شفابخش بپیچند.

در این بین هلال احمر، شهرداری و فرمانداری برای آبرسانی به مناطق مختلف شهر آستین های همت را بالا زده تا بخشی از بحران آب را مدیریت کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.