رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان اعلام کرد: 79 درصد از تماس های 24 ساعت گذشته با مرکز آتش نشانی همدان مزاحمت تلفنی بوده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: شهروندان همدانی طی روز گذشته ۴۱۳ مرتبه با مرکز آتش‌نشانی تماس گرفته‌اند که از این تعداد ۳۳۰ تماس مزاحمت تلفنی بوده است.

به گزارش جماران، محمدرضا بیاناتی  اظهار کرد: طبق اعلام مرکز کنترل و فرماندهی عملیات، ۱۲ عملیات اطفای حریق و ۷ عملیات امداد و نجات و یک مورد عملیات احتیاط حریق حاصل تلاش آتش نشانان همدانی در روز گذشته بوده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی همدان گفت: شهروندان همدانی دیروز ۴۱۳ مرتبه با سامانه ۱۲۵ تماس گرفته‌اند که از این تعداد ۲۰ مورد منجر به عملیات شده است.

بیاناتی با بیان اینکه ۱۸ تماس برای مشاوره و راهنمایی برقرارشده است، گفت: یکی از اموری که به صورت جدی مورد توجه سازمان قرار دارد ارائه مشاوره و راهنمایی به شهروندان در هنگام حوادث است به نحوی که مردم بتوانند هم از لحاظ روانی خود و دیگران را با کنترل سطح استرس مدیریت کنند و هم بتوانند تا هنگام رسیدن نیروهای امدادی اقدامات اولیه امدادی را انجام دهند.

محمدرضا بیاناتی افزود: تماسهای برقرار شده با سامانه ۱۲۵ همدان علاوه بر مواردی که منجر به عملیات و مشاوره شده شامل ۴۵ تماس اشتباه بوده و متأسفانه ۳۳۰ مورد از تماس‌ها نیز ایجاد مزاحمت بوده است.

بیاناتی اضافه کرد: عملیات انجام شده در این مدت ۱۲ مورد آتش سوزی شامل حریق باغ در منوچهری، حریق مخروبه در میدان مفتح، حریق خودرو در بلوار علاقبندیان، حریق انبار در محله چمن چوپانها، حریق ضایعات در دیزج و ۷ مورد حریق مراتع و پوشش گیاهی در سعیدیه، بلوار ارم، بلوار ارتش، شهرک بهشتی، میدان باباطاهر، بلوار صیاد شیرازی و ۱۸ متری ابوذر بوده است.

وی گفت: همچنین ۷ مورد عملیات امداد و نجات نیز شامل ۲ مورد نجات افراد محبوس شده در منزل در شهر ماشین و بلوار کاشانی، نجات حیوانات در شهرک مدنی، ۲ مورد مهار حیوانات در خیابان آرام شرقی و چهارراه نظری، امداد و نجات در حادثه سقوط در رودخانه در شهرک فرهنگیان و رها سازی اندام بدن از داخل فلزات زینتی و زیورآلات در محل ایستگاه مرکزی بوده است.

بیاناتی با بیان اینکه تنها عملیات احتیاط حریق نیز به دلیل به صدا درآمدن آژیر سیستم اعلام حریق بانک در خیابان شریعتی صورت گرفت، عنوان کرد: تعداد ۵ نفر نجات یافته طی این عملیات گزارش شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.