رییس عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: علت 75 درصد سوانح منجر به جرح و فوت عابران همدانی در سالجاری بی توجهی راننده به جلو است.

رییس عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: سه ماهه نخست امسال حرکت با دنده عقب منجر به مجروح شدن ۳۰ عابر پیاده در این استان شد که یکی از مجروحان جان باخت.

به گزارش جماران، سرهنگ سید جواد حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: هنگام حرکت با دنده عقب به ویژه از داخل منزل به سمت کوچه باید بسیار دقت کرد چرا که گاهی مواقع کودکان در حال بازی داخل حیاط و کوچه هستند و آنها از داخل آیینه قابل روئیت نیستند.

وی تصریح کرد: راننده یک دستگاه خودرو هنگام حرکت با دنده عقب از داخل منزل مسکونی به سمت کوچه در منطقه "سیلو" شهر همدان دختر خردسال خود را زیر گرفت و این بی‌احتیاطی منجر به مرگ این کودک شد.  

رییس عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: ۵۶ درصد فوتی‌ها و ۳۵ درصد مجروحان سوانح درون شهری این استان مربوط به عابران است و سه ماهه نخست امسال ۱۱ عابر در سوانح رانندگی فوت و ۱۷۵ نفر مجروح شدند.

سرهنگ حسینی اضافه کرد: ۶۰ درصد سوانح منجر به جرح و فوت عابران در بلوارهای حاشیه شهر رخ داده چرا که سرعت خودروها در این مسیرها بالا است؛ همچنین ۲۵ درصد در معابر محلی به علت بی‌دقتی راننده به جلو و ۱۵ درصد در خیابان اصلی و فرعی اتفاق افتاده است.

وی بیان کرد: عابران در ۲ فقره سوانح فوتی و هشت فقره سوانح جرحی سه ماهه نخست امسال مقصر شناخته شدند که سهم عابران در بروز این قبیل سوانح حدود ۲۵ درصد است.

سرهنگ حسینی اظهار داشت: علت ۷۵ درصد سوانح منجر به جرح و فوت عابران همدانی در سالجاری بی توجهی راننده به جلو، ۱۵ درصد سرعت غیرمجاز و مابقی سایر علل بوده است.

وی یاداوری کرد: شمار سوانح منجر به مصدومیت و فوت عابران پیاده در سه ماهه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند کاهشی داشته است.​

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.