سرهنگ محمدتقی حاجیلو روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با وجود کاهش دستگیری ها اما میزان کشفیات موادمخدر از ابتدای سالجاری تاکنون در این استان ۲۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی بیان کرد: ابتدای سال تاکنون تیم های پلیس مبارزه با موادمخدر موفق به کشف ۳۳۳ کیلو و ۸۱۱ گرم تریاک شدند که در این نوع مواد افیونی میزان کشفیات ۲۶ درصد افرایش داشته است.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر استان همدان ادامه داد: کشف هرویین نیز ۶۶ کیلوگرم ۶۵ درصد رشد، شیشه ۱۲ کیلو گرم یعنی حدود هشت برابر افزایش، حشیش ۳۶۶ گرم بیش از ۲ برابر افزایش، گراس و شیره و غیره ۲۸۱ کیلوگرم معادل ۹ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ حاجیلو با بیان اینکه میزان کشف گُل ۳۰ کیلوگرم بوده از روند کاهش کشف این ماده صنعتی خبرداد و اظهار داشت: ۱۱ باند تهیه و توزیع موادمخدر امسال منهدم شدند که ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

وی ادامه داد: یک هزار و ۹ طرح از ابتدای سالجاری تاکنون در استان همدان اجرا شده که بخشی از آنها شامل ۲۱۴ طرح استانی، ۱۳۲ طرح پاکسازی، ۶۳ فقره طرح کنترل مسیرهای ارتباطی و دیگر طرح‌ها است.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر استان همدان بیان کرد: در سالجاری ۲۲ دستگاه خودرو و چهار دستگاه موتورسیکلت حامل موادمخدر توقیف شدند و هفت هزار و ۶۱۹ عدد انواع قرص مواد مخدر به همراه ۱۰۳ کیلوگرم موادمخدر در عملیات فرا استانی کشف شده است.

سرهنگ حاجیلو افزود: با توجه به اینکه برخورد با تهیه و توزیع کنندگان موادمخدر همواره دغدغه اصلی خانواده ها بوده، انتظامی همدان نیز این موضوع را جزو اولویت‌های اصلی خود در سال‌جاری قرار داده است.

حدود پنج تن و ۵۰۰ کیلوگرم موادمخدر سال  ۹۸ در استان همدان کشف و ضبط، ۷۳ باند فعال در تهیه و توزیع موادمخدر منهدم و ۱۰۶ دستگاه خودرو و ۴۳ دستگاه موتورسیکلت توقیف شد.

همچنین یک هزار و ۴۰۰ طرح پاکسازی نقاط آلوده به مواد مخدر سال گذشته اجرا شد که چهارهزار و ۴۶۲ قاچاقچی، توزیع کننده و فروشنده به همراه ۶ هزار و ۸۰۰ معتاد دستگیر و جمع آوری شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.