سرهنگ محمدتقی حاجیلو روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات امنیتی و چالش‌های ناشی از موادمخدر در صورت بازگشایی مراکز موضوع ماده ۱۵ رفع می شود از مسوولان مرتبط خواست برای بازگشایی این مراکز اقدام فوری صورت گیرد.

وی اضافه کرد: همدان نخستین استانی بود که نسبت به بازگشایی مجدد مرکز ماده ۱۶ اقدام و در مرحله نخست تیمهای پلیس ۲۶ معتاد متجاهر را دستگیر کرده و با رعایت پروتکل‌ها تحویل این مرکز دادند.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر استان همدان ادامه داد: انتظار می‌رود با توجه به شرایط کنونی استان، سهمیه پذیرش معتادان متجاهر در مرکز موضوع ماده ۱۶ افزایش یابد چرا که تاثیر مثبت بر روی ارتقای امنیت و کاهش سایر جرائم نظیر سرقت دارد. 

سرهنگ حاجیلو گفت: تعداد معتادان متجاهر در همدان بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر است و زمان نگهداری این افراد در مرکز موضوع ماده ۱۶ محدود است و آنها بعد از ۲ تا سه ماه از این مرکز ترخیص شده و دوباره به سمت مصرف مواد مخدر رو می‌آورند.

وی اظهار داشت: ۵۰ درصد معتادان همدان به مصرف مخدر تریاک اعتیاد دارند اما در بین معتادان متجاهر گرایش به مصرف هروئین و شیشه بیشتر است.

مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ پس از همه گیری ویروس کرونا در کشور و همدان بسته شده و معتادی پذیرش نمی‌کردند اما با گذشت زمان و کاهش دامنه این ویروس، مرکز ماده ۱۶ بازگشایی شد اما مراکز ماده ۱۵ همچنان تعطیل است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.