مصطفی آزادبخت روز دوشنبه در نشست اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر همدان بیان کرد: این طرح می‌تواند تلاش های شورای مبارزه با مواد مخدر استان را به هدف نزدیک کند و در این راستا برای پیشبرد و پیشرفت کار دست نیاز به طرف خانواده دراز می کنیم.

وی اضافه کرد: خانواده به خاطر ارتباط صمیمی با اعضای خود و صمیمت و دلبستگی شکل گرفته بین آنها تاثیر بسزایی در جلوگیری از قرار گرفتن اعضای خانواده در گرداب اعتیاد دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان تاکید کرد: برخی خانواده به خاطر مشغله کاری از دیگر اعضای خانواده غافل شده و زمانی بیدار می شوند که عضو خانواده دچار اعتیاد شده است.

آزادبخت توجه به کار فرهنگی در امر پیشگیری را با اهمیت دانست و افزود: برنامه ها باید دارای مصادیق مشخص باشند چرا که با کُلی گویی نمی توان این معضل را رفع کرد همچنین در زمینه آموزش و پیشگیری باید برنامه داشت.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری در حوزه پیشگیری، شورای مبارزه با مواد مخدر را به نتیجه مطلوب می رساند در این راستا باید آسیب های ناشی از مصرف مواد مخدر را به فرزندان اطلاع داد تا آنها در دامن تعاریف دروغین و وسوسه انگیز دیگر مراجع گرفتار نشوند.

معاون استاندار همدان با تاکید بر اینکه پس از درمان معتاد نباید آن را رها کرد افزود: بهزیستی ظرفیت خوبی در این زمینه دارد هرچند باید شرح وظایف همه ارگان ها در این باره مشخص شده و با ارائه برنامه، پایان سال بتوان فعالیت های صورت گرفته را اندازه گیری و ارزیابی کرد.

آزادبخت گفت: تاکنون کمتر از ظرفیت هیات های مذهبی و روحانیت استفاده شده و کمتر دیده شده در کنار مسائل مذهبی که در مساجد و محافل مذهبی عنوان می شود به آسیب های اجتماعی نظیر اعتیاد نیز پرداخته شود.

وی اظهار داشت: اداره اطلاعات با هماهنگی پلیس مبارزه با مواد مخدر ضربه های مهلکی بر قاچاقچیان مواد مخدر وارد کرده و تداوم این رویه برای ضربه زدن به ریشه اعتیاد بهتر از برخورد با خرده فروشان در درب منزل است.

وی افزود: حضور و جولان معتادان متجاهر در سطح شهر چهره ای نازیبا از شهر را به نمایش می گذارد بنابراین باید با جدیت نسبت به دستگیری و ساماندهی معتادان متجاهر اقدام کرد.

طرح «یاری‌گران» با هدف پیشگیری از اعتیاد از مهر ماه سال گذشته با محوریت آموزش‌ و پرورش و مدارس آغاز شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.