امین روستایی روز دوشنبه در جلسه اعضای کارگروه مقابله با آلودگی هوای استان همدان بیان کرد: عرضه بنزین یورو چهار مستلزم یکسری زیرساخت های آی.تی و سخت افزاری است که هم اینک در انبار سوخت نوشیجان ملایر و ایثارگران همدان این زیر ساخت ها در حال تکمیل شدن است.

وی با بیان اینکه همدان هم اینک تامین کننده نفت و گاز یورو چهار غرب کشور است یادآوری کرد: این استان بیش از جایگاه های مصوب شده در هیات دولت نفت و گاز یورود چهار در استان عرضه می کند به ویژه در جایگاه هایی که در رینگ شهری هستند برای پیشگیری از آلودگی سوخت مورد نیاز خودروها تامین می شود.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان بیان کرد: گازوئیل هم اینک با گوگرد زیر ۵۰ پی.پی.ام توزیع می شود که یک فراورده استاندارد برای حفظ محیط زیست به شمار می رود.

روستایی بیان کرد: به دنبال بروز ویروس کرونا و کاهش مصرف سوخت مشکلاتی برای این حوزره پیش آمد که این شرکت اقدام به ذخیره سازی ۱۶۰ میلبون لیتر سوخت و فعال کردن انبار دوم شهرستان ملایر کرد.

وی ادامه داد: به دنبال شیوع ویروس کرونا میزان مصرف سوخت از روزانه ۱۰۰ میلیون لیتر به کمتر از ۳۰ میلیون لیتر رسید و حتی در روز طبیعت امسال میزان مصرف سوخت در همدان ۳۰۰ هزار لیتر ثبت شد.

مدیرکل هواشناسی همدان نیز گفت: آلودگی های کنونی هوای این استان به علت بروز بادهای شدید رخ داده و این آلودگی ناشی از ریزگرد نیست.

سعید باقری افزود: وضعیت جوی همدان و بارندگی ها تا یکماه آینده عادی می شود و میانگین بارش ها در استان تا روز گذشته به ۴۳۸ میلیمتر رسیده است.

وی اضافه کرد: میزان بارش ها نسبت به بلند مدت ۳۷ درصد افزایش داشته است اما نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد منفی بوده است همچنین بیشترین میزان بارندگی با ۵۴۵ میلمتر مربوط به نهاوند و کمترین میزان با ۳۹۰ میلیمتر مربوط به شهرستان بهار است.

معاون خدمات شهری شهردار همدان نیز گفت: ۲ میلیارد تومان برای ساخت ۲ ایستگاه پایش وضعیت کیفی هوا مقرر شده که به شهرداری پرداخت شود که تا کنون این رقم تخصیص نیافته اما قول شهرداری برای راه اندازی این ایستگاه ها پا بر جا بوده و در این راستا اواخر سال گذشته موافقت نامه ای مبادله شد. 

وحید علی ضمیر افزود: طبق ماده ۲۲ قانون هوای پاک سرانه فصای سبز شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت باید بیش از  ۱۵ متر باشد که به استناد این قانون، واگذاری اراضی کنار دست سد اکباتان صورت گرفت.

وی اضافه کرد: در صورت تکمیل این طرح ۲۳۶ هکتار به میزان فضای سبز شهر همدان افزوده شده و سرانه فضای سبز از ۱۱ متر کنونی به بیش از ۱۶ متر می رسد.

معاون خدمات شهری شهردار همدان اظهار داشت: در راستای ساماندهی فضاها و پارک های موجود در سطح شهر همدان ۱۶ پارک به مساحت ۱۷ هکتار در ۲ سال گذشته تکمیل و بهره برداری شد.

وی افزایش کاشت درخت و درختچه، کاشت گونه های کم آب بر، افزایش مشارکت مردم در کاشت و توسعه فضای سبز، احداث پارک های محله ای، منطقه ای و موضوعی از دیگر اقدام های صورت گرفته توسط شهرداری است،

علی ضمیر  اضافه کرد: توسعه آبیاری تحت فشار از ۶۰ درصد به ۷۵ درصد تا پایان سال جاری در دستور کار است چرا که این امر میزان خطر ناشی از تردد تانکرهای حامل آب در سطح شهر و رعایت الگوی مصرف آب را به دنبال دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.