یدالله روحانی منش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یک زن جوان ادای نذر خود را آزادی یک زندانی قرار داده بود که با حضور در ستاد دیه این نذر را عملی کرد.

وی ادامه داد: این بانوی خیر با فروش النگوی خود، ۱۱ میلیون تومان برای آزادی یک زندانی اختصاص داد که از این طریق یک زندانی جرائم غیرعمد که محکومیت مالی داشت آزاد شد.

رییس ستاد دیه استان همدان گفت: بانوان همدانی بخشی از خیران ستاد دیه را تشکیل می دهند که با هدیه پس انداز سالیانه خود یا ادای نذر اقدام به فراهم کردن زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد می کنند.

روحانی منش یادآوری کرد: حتی گروهی از بانوان همدانی مقیم ایتالیا با عنوان گروه «دل‌یار» نیز در چند نوبت اقدام به واریز وجوهی برای آزادی زندانیان کردند که سال گذشته چند زندانی از این طریق، تعدادی از مددجویان آزاد شدند.

وی بیان کرد: هم اینک حدود ۳۰۰ زندانی جرائم غیر عمد به علت ناتوانی در پرداخت بدهی در زندان های این استان حضور دارند که امید می رود بتوان بخش قابل توجهی از آنها در جشن گلریزان ماه رمضان امسال آزاد کرد.

وی اظهار داشت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت فاصله اجتماعی، جشن گلریزان به شکل غیرحضوری برگزار شده و از ظرفیت شبکه استانی صدا و سیما و شبکه های مجازی برای جمع آوری کمک های نقدی بهره گرفته می شود. 

 ۱۹۸ زندانی مالی، ۴۳ زندانی مهریه، ۱۶ زندانی نفقه و ۱۲ زندانی ناتوان در پرداخت دیه ناشی از سوانح سال گذشته به همت ستاد دیه و کمک خیران آزاد شدند که شامل ۲۵۹ زندانی جرائم غیرعمد مرد و ۱۰ زندانی زن می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.