یدالله روحانی منش روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: یک زن به همراه شریک خود اقدام به راه اندازی یک کارگاه خیاطی و مغازه فروش لوازم بهداشتی با دریافت تسهیلات بانکی می کند.

وی اضافه کرد: فروش اجناس به صورت نسیه و آشنا نبودن به بازار کار موجب بدهکاری و ناتوانی آنها در پرداخت اقساط شده بود که با شکایت بانک و ضامن ها، هر ۲ زن راهی زندان شدند.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان اظهار داشت: با تشکیل این پرونده در ستاد دیه، آزادی این افراد در دستور کار قرار گرفت و این ستاد اقدام به رایزنی با چهار شاکی شامل ۲ بانک و ۲ شاکی خصوصی برای آزادی آنها کرد.

روحانی منش یادآوری کرد: با گذشت بخشی از بدهی توسط بانک و شاکیان خصوصی به همراه کمک خودجوش بانوان همدانی مقیم ایتالیا یکی از مادران یازدهم دی ماه سال گذشته آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشت.

وی اضافه کرد: همچنین دیگر زن زندانی ۲۰۵ میلیون تومان بدهکار بود که با تلاش ستاد دیه بیش از ۱۴۷ میلیون  و ۵۰۰ هزار تومان از این بدهی از سوی شاکیان گذشت و ۵۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مابقی نیز توسط خیران پرداخت شد.

روحانی منش با بیان اینکه این زن پس از تحمل حدود سه سال حبس امروز آزاد شد گفت: در حال حاضر پنج زن به علت جرائم غیر عمد به ویژه محکومیت مالی در زندان به سر می برند.

تعداد زندانیان جرائم غیر عمد استان همدان به ۳۰۰ نفر می رسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.