محمودرضا رسولی در گفتگو با خبرنگار مهر با تأکید بر نظارت دقیق بر انجام ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای و دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی سازمان دامپزشکی کشور در کشتارگاه‌های استان همدان اظهار کرد: با توجه به صنعتی شدن جامعه و نگرانی مردم از مخاطرات بهداشتی و پیدایش بیماری‌های ناشی از غذاهای ناسالم سازمان دامپزشکی نظارت دقیق بر کشتارگاه‌های دام و طیور و تمامی صنایع وابسته را اولویت قرار داده و طی فرآیندی تعریف شده ناظر بر چرخه تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی است.

وی با تاکید بر لزوم انجام پروتکل‌ها به منظور پیشگیری از بروز و شیوع بیماری‌های طیور به نقش کشتارگاه طیور در این زمینه اشاره کرد و گفت: رعایت بهداشت کامل در کشتارگاه‌ها امری ضروری است.

رسولی از برنامه ریزی برای تبدیل کردن کشتارگاه‌های استان همدان به کشتارگاه‌های برند در کشور سخن گفت و افزود: همدان می‌تواند در صنعت کشتارگاهی در سطح کشور پیشرو بوده و دارای برند باشد.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان افزود: در استان همدان ۱۴ کارگاه بسته بندی گوشت و مرغ در حال فعالیت است.

وی به مدیران کشتارگاه توصیه کرد با توجه به امکانات موجود در این مکان‌ها، نسبت به گسترش هرچه سریع‌تر کارگاه بسته بندی و قطعه بندی مرغ اقدام کنند تا از ارزش افزوده این اقدام بهداشتی نیز بهره مند شوند.

رسولی بابیان اینکه فعالیت‌ها و ارتقا کیفیت باید همیشگی، پایدار و مستمر باشد، گفت: فروردین ماه امسال در فرایند کنترل و بازرسی کشتارگاه‌های صنعتی طیور استان همدان تعداد یک میلیون و ۳۳۰ هزار و ۲۳۲ قطعه طیور به میزان ۲ هزار و ۶۶۰ تن بازرسی شده که از این تعداد ۲۸ هزار و ۲۹۷ قطعه معادل ۴۲ تن غیرقابل مصرف بوده و ضبط شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.