محمد ارغوان روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تمام قنادی ها ملزم شده اند زولبیا و بامیه را از قبل درون کارگاه‌ها بسته‌بندی کرده و از نگهداری این محصول به صورت فله‌ای در مغازه خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه بسته بندی زولبیا و بامیه در حضور مشتری تخلف محسوب و با متخلفان به شدت برخورد می شود تاکید کرد: مردم از خرید اینگونه محصولات پرهیز کنند.

رییس اتحادیه قنادان با اشاره به فعالیت غیرقانونی کارگاه های زیرزمینی تولید زولبیا و بامیه در ماه رمضان به مصرف کنندگان توصیه کرد: از خرید این نوع شیرینی از سوپرمارکت ها و میوه فروشی ها اجتناب کرده و برای حفظ سلامتی خود فقط از قنادی های معتبر خرید کنند.

ارغوان از مردم خواست فقط از قنادی ها دارای پروانه کسب خرید کنند زیرا این واحدها به طور مستمر از طرف بهداشت رصد و پایش می شوند.

وی گفت: قیمت ۲۱ هزار تومان برای یک کیلوگرم زولبیا و بامیه با بالاترین کیفیت در قنادی های درجه یک و ۱۹ هزار تومان در قنادی های درجه ۲ در نظر گرفته شده و مصرف کنندگان می توانند گرانفروشی در این زمینه را به اتاق اصناف اطلاع دهند.

رییس اتحادیه قنادان همدان اضافه کرد: این نرخ برای مخلوط زولبیا و بامیه و یا به صورت مجزا یکسان است و در هیچ نقطه ای از شهر تفاوتی در این نرخ وجود ندارد.

به گفته ارغوان در حدود ۲۳۰ قنادی در شهر همدان فعالیت دارند که روزانه به طور متوسط ۲۰۰ کیلوگرم زولبیا و بامیه در این واحدهای صنفی تهیه می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.