مجید صالحی امیر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در این استان در ۲ مرحله انجام شده است، افزود: در مرحله نخست ۲ هزار و ۸۶۰ متقاضی و در مرحله دوم نیر ۱۴ هزار و ۳۹۵ نفر برای خانه‌دار شدن ثبت‌نام کردند.

وی اظهار داشت: اسامی متقاضیان مرحله دوم پس از پایش ثبت‌نام کنندگان و مطابقت با شرایط ثبت‌نامی اعلام می‌شود.

صالحی امیر عنوان کرد: شناسایی، امکان سنجی و بارگذاری برای واگذاری زمین به ادارات و ارگان‌ها و سازمان‌های سازنده برای اجرای طرح اقدام ملی و تولید مسکن، بر اساس شیوه نامه‌های ابلاغی  انجام می‌شود.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه های این معاونت در سال جاری می‌توان به معرفی و انعقاد قرارداد برای واحدهای نیمه کاره مسکن مهر در طرح اقدام ملی طبق دستور العمل های ارسالی در جهت ساخت، تکمیل و دریافت تسهیلات بانکی اشاره کرد.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان همدان اضافه کرد: شناسایی زمین‌های در مالکیت ادارات، ارگانها، سازمان‌های دولتی و نیروهای مسلح برای ساخت طرح اقدام ملی و تولید مسکن در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: شناسایی و معرفی زمین در بافت قدیم حوزه بازآفرینی نیز با ارسال فراخوان مشارکت برای ساخت و دریافت تسهیلات بانکی طرح اقدام ملی مسکن صورت می‌گیرد.

صالحی امیر در خصوص تعیین تکلیف طرح‌های مسکن مهر گفت: پیگیری جهت حل و فصل مشکلات تنظیم قرارداد صدور دفترچه اقساط، تکمیل طرح‌های باقیمانده مسکن مهر بدون مشکل، اجرای معبر فاز ۲ سایت حاج شمسعلی و برنامه ریزی و شروع عملیات اجرایی دیوارهای حائل از برنامه‌های این معاونت در سالجاری است.

وی اظهار داشت: در سال جاری شروع عملیات اجرایی طرح آماده سازی محوطه و مسجد باروداب و همچنین تکمیل عملیات محوطه سازی در سایت امید اکباتان و امام گل و رایزنی برای واگذاری این سایت‌ها به شهرداری انجام می‌شود.

طرح «اقدام ملی تولید و عرضه مسکن» به منظور ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شد که از این تعداد سهم همدان نزدیک به ۹ هزار واحد است.

بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ همدان با وسعت نزدیک به ۲۰ هزار کیلومتر مربع، حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن جمعیت دارد و تراکم نسبی ۸۸ نفر در هر کیلومتر مربع، استان همدان را در ردیف یکی از پرتراکم‌ترین استان‌های کشور قرار داده‌است.

در قالب طرح اقدام ملی مسکن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری و ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای کوچک ساخته می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.