محمدحسن میرزایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: ۱۳۰ دفتر پیشخوان در همدان وجود دارد که ۶۰ مورد آن به شبکه دولت وصل نبوده و تا نیمه نخست امسال این دفاتر هم به شبکه دولت وصل می شوند.

وی اضافه کرد: با وجود اتصال دفاتر پیشخوان به شبکه دولت ولی تا زمان رسیدن به شرایط عادی در زمینه شیوع ویروس کرونا و به منظور پیشگیری از ازدحام در این مکان ها، اجازه پیگیری امور اداری از این دفاتر داده نشده است.

مدیرکل فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری همدان ادامه داد: با این وجود در حال حاضر برای ثبت درخواست و پیشگیری امور اداری مردم، به صورت آزمونه (پایلوت) هفت دفتر پیشخوان دولت پیش بینی شده است و مردم می توانند برای پیگیری امور اداری به این مراکز مراجعه کنند.

وی توضیح داد: با توجه به اتصال دفتر پیشخوان به شبکه دولت، شهروندان برای پیگیری امور اداری و خدماتی از جمله دریافت کنتور آب و گاز نیازی به حضور در اداره مربوطه ندارند بلکه از طریق ثبت درخواست در دفتر پیشخوان می توانند مطالبه خود را پیگیری کنند.

وی ادامه داد: پس از ثبت درخواست در دفاتر پیشخوان، این نامه به نهاد مربوطه ارسال شده و آنها پس از پیگیری درخواست پاسخ را به دفتر پیشخوان داده و به صورت اتوماتیک پیامکی برای متقاضی به عنوان پیگیری جواب درخواست از دفتر پیشخوانی که نامه را ثبت کرده ارسال می شود.

مدیرکل فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری همدان افزود: این اقدام علاوه بر اینکه از ازدحام مردم در اداره ها و تلف شدن وقت آنها جلوگیری می کند موجب آسان سازی فرایند دسترسی، کاهش مراجعات مستقیم مردم به دستگاه های اجرایی و کاهش تردد آنها به اداره ها می شود.

میرزایی با بیان اینکه این برنامه با هدف امکان دسترسی سریع و آسان مردم به خدمات اداره ها صورت گرفته است افزود: از این پس مکاتبات مردم با اداره ها از طریق دفاتر پیشخوان دولت صورت می گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.