رضا سراجق در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه‌های فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان به مناسب ماه رمضان اظهار داشت: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و تاکید بر پرهیز از اجتماعات برنامه‌ها بر اساس رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به استقبال خوب شهروندان از استودیو مجازی شهروندی در ایام نوروز که در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان و به منظور ارتباط مجازی با شهروندان طی ۱۵ روز امسال برگزار شد، در نظر داریم این ارتباط مجازی را حفظ کنیم و در ماه مبارک رمضان ایجاد استودیو قرآن را در دستور کار داریم.

معاون فرهنگی، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان با اشاره به اینکه تولید محتوا در استودیو قرآنی در ۲ بخش خردسال و بزرگسال است، گفت: کلیپ‌های کوتاه، تفسیر قرآن ویژه ماه رمضان، نیایش‌های کودکانه، تلاوت قرآن توسط اساتید قرآنی و دعای روز ماه رمضان از جمله برنامه‌های استودیو قرآنی در ماه بهار قرآن است.

وی با اشاره به اینکه پویشی با عنوان «پویش مهربانی» با هدف تهیه سبد غذایی برای خانواده‌های نیازمند در ماه رمضان به راه می‌اندازیم، بیان کرد: در ماه بهار قرآن هر روز قبل از اذان مغرب و عشاء تلاوت یک جز از قرآن کریم در فضای بیرونی تالار قرآن پخش می‌شود.

معاون فرهنگی، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان عنوان کرد: طراحی و نصب بیلبورد با موضوع ماه رمضان و فضاسازی مناسب شهر همگون با این ایام یکی دیگر از برنامه‌های سازمان در ماه مبارک رمضان بوده که در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان گفت: مسابقات قرآن ویژه پرسنل شهرداری در رشته‌های تفسیر، تلاوت، نقاشی و عکاسی با عنوان محافل قرآنی و خانوادگی و نیز جشنواره قرآنی خوشنویسی و تذهیب آیات قرآن برای عموم علاقمندان در این ماه پرفضیلت برگزار می‌شود.

سراجق افزود: همچنین برگزاری مسابقه خانه‌های بهاری با موضوع بهار در خانه مرتبط با اوضاع روز جامعه به ویژه کرونا را در دستور کار داریم.

سراجق با بیان اینکه تأسیس موزه قرآنی در تالار قرآن در دستور کار سازمان قرار گرفته و با جدیت پیگیری می‌شود، گفت: بخش‌های این موزه شامل قرآن‌های کتابت شده، بخش هنرمندان (خطاطی، نقاشی و آثار تجسمی)، اشیای قرآنی، آثار تاریخی و فرهنگی، مفاخر قرآنی، کتابخانه تخصصی و جشنواره‌های قرآنی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.