حجت‌الاسلام پرویز بخشی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزد: برگزاری هرگونه آیین و تجمع به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در استان ممنوع است.

وی ادامه داد: برنامه‌های زیادی در ایام ماه مبارک رمضان پیش‌بینی شده است از جمله جزخوانی و قرائت مجلسی قرآن با حضور قاریان در بقاع متبرکه و پخش در فضای مجازی را خواهیم داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: اجرای پویش ختم ۱۱۰ هزار صلوات با نیت دفع بلایا و سلامتی و فرج حضرت صاحب الزمان(عج)، تولید مجموعه پوستر مفهومی زندگی مؤمنانه و نصب در سطح شهر، اجرای پویش ختم نیابتی به نیابت از شهید سردار سلیمانی، شهدای سلامت و کادر درمانی کشور از دیگر برنامه‌ها است.

وی از تولید و پخش برنامه تلویزیونی منبر مجازی خبر داد و تصریح کرد: زیارت مجازی امامزادگان و تولید و پخش برنامه معرفی امامزادگان استان از شبکه استانی و شبکه سراسری شما نیز در ماه رمضان دنبال خواهد شد.

حجت‌الاسلام بخشی‌پور عنوان کرد: برای شب‌های قدر و شب شهادت حضرت علی(ع) نیز برنامه‌ریزی شده تا مراسم در برخی بقاع شاخص استان برگزار و به صورت مجازی پخش شود.

وی با اشاره به اجرای طرح ضیافت الهی در ایام ماه مبارک رمضان یادآور شد: در قالب این طرح از محل موقوفات و کمک‌های خیرین ۲ هزار و ۵۰۰ بسته غذایی و بیش از ۳۰۰ بسته بهداشتی بین خانواده‌های نیازمند توزیع خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال تاکنون یکهزار عدد بسته بهداشتی، ۳۰ هزار و ۵۰۰ عدد ماسک در شهرستان‌های بیرجند، قاینات، زیرکوه، طبس و سربیشه توزیع شده است.

وی به توزیع یکهزار و ۶۵۰ سبد غذایی طی دو مرحله (ایام عید و نیمه ماه شعبان) اشاره کرد و افزود: همچنین در ایام نیمه شعبان ۲۰۰ پرس غذای گرم از محل موقوفه شیخ محمد هادی هادوی بین بیماران مبتلا به کرونا و کادر درمانی بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) بیرجند توزیع شد.

حجت‌الاسلام بخشی‌پور اظهار داشت: اجرای ۱۵ کاروان شادی با ۲۵ اجرا، ختم روزانه ۱۰ هزار صلوات در امامزاده حسین ابن موسی الکاظم طبس، برگزاری مسابقات فرهنگی، ختم صلوات و قرآن برای دفع بلایا و سلامتی امام زمان (عج) و قربانی کردن چهار رأس گوسفند و توزیع گوشت آن بین نیازمندان از دیگر برنامه‌های اجرا شده در استان است.

وی تاکید کرد: همچنین پنج هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده خریداری و بقاع متبرکه و امامزادگان استان ضدعفونی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در ارتباط با بخشودگی اجاره بهای موقوفات استان یادآور شد: مالکیت موقوفات شخصی و دولتی نیست و مباحث شرعی مرتبط با خود دارد.

وی گفت: بخشش اجاره بهای املاک موقوفات باید با اجازه نماینده ولی فقیه در اوقاف و ریاست سازمان باشد لذا در این خصوص مکاتبات لازم صورت گرفته است اما هنوز تصمیم نهایی اخذ نشده است.

حجت‌الاسلام بخشی‌پور افزود: باید توجه داشت که برای بخشش اجاره بهای موقوفات باید موقوف‌ علیه نیز مدنظر قرار بگیرد چون درآمد حاصل از آن برای افرادی که ملک وقف آنها شده و از طرفی نیازمندان و محرومان هزینه می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.