علیرضا قراگوزلو روز سه‌شنبه در ستاد گرده افشانی زنبورعسل استان همدان افزود: بر اساس هماهنگی های صورت گرفته با اداره کل منابع طبیعی استان به همه زنبور داران پروانه بهره برداری برای گرده افشانی گیاهان مرتعی اجازه استقرار در مرتع  صادر خواهد شد که به موجب آن مرتع داران بهره بردار ملزم خواهند شد تا نهایت همکاری را با زنبورداران مستقر در مراتع انجام دهند.

وی اضافه کرد: به منظور بالا بردن سطح اطلاعات علمی و فنی زنبورداران  مدیریت ترویج  جهاد کشاورزی استان نسبت به تهیه و اجرای برنامه های ترویجی، آموزش چهره به چهره و طراحی پوستر برای توسعه زنبورداری و تبیین نقش زنبور عسل در گرده افشانی اقدام خواهد کرد.

سرپرست مدیریت طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: هماهنگی های لازم با مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانها در راستای تشویق و ترغیب باغداران به منظور استقرار رایگان زنبورستانهای استان در باغ ها صورت گرفته است.

قراگزلو بیان کرد: مدیریت حفظ نباتات سازمان متعهد شد در زمان سم پاشی ۱۰ روز قبل مراتب را به زنبور داران اطلاع دهند تا اقدامات پیشگیرانه به منظور جلوگیری از خسارت به کندوها صورت گیرد.

وی افزود: با مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان نیز هماهنگی های لازم در خصوص  اسکان زنبورستانها در مزارع  انجام شده تا اطلاعات تخصصی و فنی لازم در خصوص  گیاهان شهدزا، را در اختیار دست اندرکاران این حرفه قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: استان همدان با توجه به سرشماری سال ۱۳۹۸ دارای۲ هزار و  ۴۸۱ واحد زنبورستان است که ۲ هزار و ۵۳۸ نفر در این حرفه شاغل هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.