علی کیانی عصر شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: روز گذشته خانواده ای ساکن منطقه شهرک نهاوند برای تفریح و ماهیگیری راهی کنار رودخانه گاماسیاب شده و در این هنگام از کودک خود غفلت کرده و پس از نیم ساعت متوجه غیبت او شدند.

وی اضافه کرد: تلاش ها برای یافتن این کودک آغاز شده و پس از دیدن یک لنگه از کفش او در سطح آب فرضیه غرق شدن پسر خردسال قوت گرفت و خانواده این کودک موضوع را به مرکز فوریت های پزشکی اطلاع رسانی کرده و آنها هم موضوع را به هلال احمر اطلاع دادند.

رییس اداره جمعیت هلال احمر نهاوند بیان کرد: با توجه به اینکه جمعیت هلال احمر نهاوند مجهز به تیم غواصی نیست بنابراین از هلال احمر مرکز استان برای انجام این ماموریت امداد طلبیده شد و تیم غواصی بی درنگ در گاماسیاب نهاوند حضور یافتند.

کیانی گفت: تیم غواصی هلال احمر تا ساعت ۲۳ روز گذشته عملیات جستجو را ادامه دادند اما به علت گل آلود بودن آب، محدودیت دید، تاریکی هوا، سرد شدن هوا و خستگی اعضای تیم، ادامه عملیات به صبح امروز موکول شد.

وی افزود: عملیات جستجو تیم غواصی مجدد از ساعت ۹ صبح آغاز شد اما حوالی ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه خبر از کشف جسد یک کودک در حوالی روستای پایین دست رودخانه یعنی روستای «دره میرزا» اطلاع رسانی شد.

رییس اداره جمعیت هلال احمر نهاوند با بیان اینکه جسد کودک تحویل سردخانه فیروزانه شد اظهار داشت: وجود گرداب در رودخانه حوالی روستای دره میرزا موجب قرار گرفتن جسد در این نقطه شده و کشاورزان با دیدن آن، موضوع را اطلاع دادند.

کیانی اضافه کرد: رودخانه گاماسیاب از رودخانه اصلی گاماسیاب منشعب شده و پهنای آن در برخی از محدوده ها به ۳۰ تا ۴۰ متر و عمق آن نیز به ۶ متر می رسد.

رود گاماسیاب یکی از طولانی ‌ترین رودخانه‌ های ایران به شمار می‌رود، این رودخانه از چشمه‌ های آهکی واقع در ۲۱ کیلومتری جنوب شرقی نهاوند در غرب استان همدان و از دامنه ‌های شمالی ارتفاعات گرین به نام سراب گاماسیاب سرچشمه می‌گیرد.

گاماسیاب پس از دریافت جریان های سطحی دیگر حوزه‌های مجاور نظیر آب ملایر، تویسرکان، اسدآباد، به منطقه صحنه در شرق استان کرمانشاه وارد شده و در فرامان کرمانشاه به رودخانه قره ‌سو می‌ریزد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.