هادی شیرمحمدی روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق مصوبه ای که به همه استان ها ابلاغ شده فعالیت رسانه های مکتوب از روز شنبه بیست و سوم فروردین بدون مانع است و دفاتر نشریه ها، چاپخانه ها و دکه های مطبوعاتی کار خود را شروع می کنند.  

وی اضافه کرد: تمام اجزای چرخه مطبوعات اعم از چاپخانه ها، دفاتر رسانه و دکه های مطبوعاتی ملزم به رعایت اصول بهداشتی توصیه شده از سوی ستاد ملی کرونا برای کارکنان خود هستند.

شیرمحمدی با اشاره به اینکه رسانه های استان هم در راستای طرح فاصله گذاری اجتماعی تعطیل شدند گفت: اما خبرگزاری ها و پایگاه های خبری مانند گذشته در فضای مجازی به فعالیت خود ادامه دادند تعدادی از روزنامه ها نیز به صورت الکترونیکی چاپ و در کانال ها و شبکه های اجتماعی مطالب خود را منتشر کردند.

بار اطلاع‌رسانی کرونا بر دوش خبرگزاری ها

وی با قدردانی از رسانه های استان در انتشار و پوشش اخبار و جلسه های کرونا گفت: اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم به خوبی صورت گرفت اما درپاسخگویی و خنثی سازی شایعه هایی که پراکنده شد انتظار بیشتری از رسانه ها می رفت.

معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: تاکنون کمیته فرهنگی و اطلاع رسانی کرونا ۱۰ جلسه تشکیل داده و اهالی رسانه هم توانستند به خوبی سهم خود را در مهار کرونا ادا کنند اما به دلیل ممنوعیت چاپ رسانه های مکتوب بار اصلی این رسالت بر دوش خبرگزاری ها بود.

شیرمحمدی از اهالی رسانه خواست همکاری و تعامل خود را با مسوولان برای آگاه سازی و اطلاع رسانی به مردم تا ریشه کن شدن بیماری کرونا ادامه بدهند.

سهمیه کاغذ همدان معطل اسپانسر

وی درباره تامین کاغذ مورد نیاز نشریات استان گفت: اگر چه قیمت کاغذ بالا است اما موجود و در دسترس مطبوعات استان قرار دارد و مشکلی در این زمینه نیست.

معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان خاطرنشان کرد: قرار بود سهمیه ای برای تامین کاغذ به استان اختصاص یابد که با پیگیری یکی از روزنامه های استان به مرحله نهایی رسید اما این فرایند به دلیل مسائل مالی متوقف شده است.

شیرمحمدی با بیان اینکه جلساتی با خانه مطبوعات استان برای یافتن راهکار مناسب برگزار کرده ایم افزود: در این نشستها مقرر شد خانه مطبوعات اسپانسر دیگری برای جذب سهمیه کاغذ استان معرفی کند که تاکنون به نتیجه نرسیده است.

۱۵۲ رسانه در استان همدان مجوز فعالیت دارند که از این تعداد ۵۹ رسانه مکتوب و شامل روزنامه، هفته نامه، ماهنامه، فصل نامه و سالنامه است.

۱۶ خبرگزاری و ۵۰ پایگاه خبرگزاری نیز در گروه رسانه های مجازی فعالیت می کنند و ۲۰ دفتر نمایندگی مطبوعات سراسری در استان نیز سرپرستی ۴۴ نشریه کشوری را به عهده دارند.

به گفته معاون امور فرهنگی و رسانه ای فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان نیمی از آمار رسانه های مکتوب فعال هستند و به طور مرتب منتشر می شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.