به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان همدان، محمودرضا رسولی با اشاره به اجرای طرح تشدید کنترل بهداشتی در حوزه تولید، توزیع و عرضه مواد خام دامی طی ایام نوروز سال ۹۹، اظهار کرد: این طرح از ۲۴ اسفند ماه سال گذشته آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه امسال ادامه داشت.

وی اظهار داشت: به منظور حفظ سلامت و امنیت غذایی هم استانی‌ها اکیپ‌های ثابت و سیار نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی در مرکز استان و شهرستان‌های همدان همزمان با سراسر کشور ساماندهی، تجهیز و برگزار شد.

رسولی با اشاره به فعالیت ۲۸ اکیپ نظارتی در استان همدان گفت: در مدت انجام این طرح ۴ هزار و ۷۳۱ مورد بازرسی از اماکن تولید، توزیع، بسته بندی و عرضه مواد خام دامی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در این طرح ۲۳ هزار و ۴۳۷ کیلوگرم مواد خام دامی غیربهداشتی و غیرقابل مصرف از زنجیره غذایی مردم حذف و ضبط و معدوم‌سازی شد، گفت: ۵۳ واحد متخلف نیز به مراجع قضائی معرفی شدند.

رسولی در ادامه خاطر نشان کرد: در مدت اجرای این طرح ۹ واحد متخلف به علت عدم رعایت اصول بهداشتی پلمب، ۵ واحد متخلف به دادگاه و ۴۷ واحد متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: طی مدت اجرای طرح تشدید کنترل نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروز ۹۹ با سه خودروی عرضه کننده فرآورده‌های خام دامی به صورت غیرمجاز برخورد قانونی شده و حدود ۴ هزار نفر ساعت نیز فعالیت انجام گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.