عاطفه زارعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در ایام تعطیلی کتابخانه‌ها تلاش کردیم ارتباط اعضا با کتاب حفظ شود و در این رابطه برنامه‌های ویژه‌ای با استفاده از فضای مجازی تدوین شده که در حال اجرا است.

زارعی اضافه کرد: هر یک از کتابخانه‌های عمومی در شبکه مجازی خدمات دهی به اعضا را آغاز کردند و آن‌ها را در امور فرهنگی مشارکت دادند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان به پویش‌های کتابخوانی در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: کتابداران با اطلاع رسانی و تشویق اعضا مردم را به حضور در این پویش‌ها دعوت کردند.

وی خاطرنشان کرد: مسابقه نقاشی کرونا را شکست می‌دهیم، پویش‌های هر کتابدار یک کتابخوان، هر خانه یک کتابخانه، خانواده کتابخوان، تهدید کرونا فرصت کتابخوانی و جشنواره مرور نویسی هم به صورت سراسری راه اندازی شد تا هر فردی به فراخوار علاقه و توانایی‌های خود در این برنامه ها شرکت کند.

زارعی با اشاره به اینکه تاکنون هزاران نقاشی توسط کودکان و نوجوانان با موضوع «کرونا را شکست می‌دهیم» به دست ما رسیده گفت: این نقاشی ها در صفحات مجازی کتابخانه‌ها و کانال کتابخوانان در پیام رسان بله منتشر می‌شود. 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان افزود: از سراسر نقاط استان مردم کتابخوان و فرهنگ دوست نیز ویدیوهای معرفی کتاب خود را برای ما ارسال کردند که در فضاهای مجازی در حال انتشار است.

وی به آغاز جشنواره کتابخوانی رضوی اشاره کرد و گفت: شرایط لازم برای شرکت الکترونیکی علاقه‌مندان در این رویداد فراهم شده و نسخه الکترونیکی منابع برای سنین مختلف در سایت‌ اینترنتی www.samakpl.ir  و سایت جشنواره رضوی www.razavi.iranpl.ir  بارگذاری شده است.

زارعی یادآوری کرد: «پویش خانه بمانیم کتاب بخوانیم» نیز با مشارکت رسانه‌های استان برای معرفی کتاب راه اندازی شد و مورد استقبال هم قرار گرفت.

به گفته مدیرکل کتابخانه های عمومی همدان بخش نابینایان کتابخانه مرکزی نیز با ۱۰ هزار کتاب صوتی با اعضا خود در ارتباط است و روشندلان درخواست‌های خود را به مسوول بخش نابینایان کتابخانه ارائه داده و پس از آن کتاب مورد نظر خود را از فضای مجازی دریافت می‌کنند.

زارعی با اشاره به اینکه اعضای کتابخانه‌های عمومی می‌توانند به پایگاه اطلاعاتی تخصصی مجلات نورhttps://www.noormags.ir/ به صورت رایگان دسترسی داشته باشند افزود: به دلیل تعطیلی کتابخانه‌های عمومی اعضا می‌توانند درخواست خود را در اینستاگرام اداره کل کتابخانه‌های عمومی ارائه دهند تا به آن‌ها اجازه دسترسی داده شود. 

وی گفت: بیش ازیک میلیون و ۱۰۰  هزار مقاله به زبان‌های انگلیسی، فارسی و عربی و یک هزار و ۹۰۰ عنوان مجله در این پایگاه موجود و در دسترس اعضا قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.